måndag 23 april 2007

Silva Pedometer Plus

Kollade runt lite på internet (åh, detta u n d e r b a r a verktyg!) efter stegräknartester.
Den som oftast vann hette som ovanstående rubrik, och fanns på Apoteket för 198:-. Kanske är Malmös sjukaste människor överrepresenterade på Möllan, kanske är det slumpen, men vi har ett apotek som är öppet 8-22 varje dag. Hah? Sug på den.
I alla fall. Klockan var sisådär runt åttasnåret på kvällen när jag pilade in köpte mig en Silva för att sedan dra ut på joggingtur i parken. 10 000 steg säger de som vet att man ska gå per dag för att inte sunka ihop, så nu ska jag se vad jag har för mig om dagarna. Går gör jag i alla fall inte.
På alla ålderdomshem och Securitas var det ett jävla spring dagarna i ända. I skolan – not so much. Inte konstigt att man blir slapp.
Men som sagt, ändring ska det bli.
Någon som vill dra till Apoteket och spendera 198:- på en Silva Pedometer Plus så vi kan utmana varandra?

Idag: 4873 steg, från kl 20 tills nu.

5 kommentarer:

  1. Jag är lätt på! Vi ses på Bo01 i sommar med platta magar och muskulösa ben. Hur långt joggar du i parken? Pilis va?

    SvaraRadera
  2. Vore det inte bättre om du räknar stegen i huvuduet? Då blir det ju lite roligare att gå/springa också! :P

    SvaraRadera
  3. Wow!

    Det låter som en alldeles lysande start det där. Vi ska jobba på att slå alla rekord när jag kommer hem!

    : )

    Puss

    SvaraRadera
  4. Hå hå vad trött jag blir!

    SvaraRadera
  5. Jag ska genast springa ner o köpa en silva på apoteket. Hoppas bara de finns här i GÖteborg :)

    KRAM

    SvaraRadera