fredagen den 13:e februari 2009

Vadå "pressad situation"?

Åååhh vad trött jag blir på alla som bara "Jo men poliserna var hårt pressade och i sådana våldsamma situationer kan man råka häva ur sig "apajävel" och "blattejävel" utan att vara rasist".
Man bara "eh okej vaddå pressat läge, de satt ju för fan I EN BIL?"
Och även om de HADE varit pressade, typ stått mitt i stenregnet, så "råkar" man inte helt plötsligt säga "apajävel" till någon, om man inte redan från början har helskeva bilder om 'oss' vs. 'dom'.
Sorry, men jag köper inte det. I min värld finns det inga normalt funtade människor som "råkar" kalla utlänningar för apajavlar.

Okej att man kanske
kan häva ur sig "DU KASTAR FAN INGEN STEN PÅ MIG DIN DUMMA JÄVLA IDIOT" om man blir rädd, men att (skyddade i en bil) börja säga saker som "han på ica i Vellinge har rätt" och "han ska få duktigt med stryk så han fan inte kan stå upp"? Nej, det är inte att råka slänga ur sig något i stridens hetta, sånt tycker man alltid.
När  gjorde en pressad situation att man plötsligt började återge åsikter från personalen på Ica i Vellinge?

Dessutom ska dessa personer
tydligen vara tränade till att ingripa i sådana här situationer, detta snack ska vara deras mentala laddning inför ett eventuellt ingripande. Jag ryser.
För när var det polisens jobb att ge en kille "så duktigt med stryk att han inte kunde stå upp"? Jag trodde att deras uppgift var att gripa bråkstaken och sätta honom bakom lås och bom, inte "göra han steril".

4 kommentarer:

  1. Borde jag eller borde jag inte.. :)

    > "just do it baby!"

    Ok, jag vet inte.. jag kan inte undgå att "förstå honom" på något sätt. Jag är nog så långt ifrån rasist som man kan komma, och nu har jag iofs inte hört historien, men jag vet inte.. på nåt sätt förväntar jag mig att poliserna ska ha en rätt tuff jargong. Så länge de gör sitt jobb korrekt så tycker jag det är ok att de pratar med varandra som de själva vill. Visst jag håller inte med honom, men polisen är inte anställd för att vara tollerant, utan för att göra ett jobb. Och gör de jobbet korrekt så.. men gör de inte det, då är det en annan sak.

    SvaraRadera
  2. Mja. Det håller inte Olle. Man säger inte sådana saker utan att vara rasist, och vi ska inte ha främlingsfientliga människor i Sveriges poliskår.

    SvaraRadera