måndagen den 26:e oktober 2009

Inlägg 2 201 handlar om spackel. Och färg.



Jag köpte världens finaste bubbelgumsrosa färg i dag som jag vill ha upp min köksvägg NU.
Åh, vad jag hatar förarbete! Det är det absolut värsta jag vet, värre än krig, svält och barnporr. Att behöva spackla, vänta på att spacklet ska torka, slipa, torka bort slipdammet och först SEN få börja måla är för mig likställt med att få bambustickor intryckta under naglarna, fastbunden i en stol hos en galen mördare. Naken.
Fuck spackel säger jag bara.

3 kommentarer:

  1. Nej, Mirijam!! Plocka nu fram spacklet och spaden! Att du ALDRIG lär dej! Suck. Det går utför för dej...

    SvaraRadera
  2. Carolina, vad tror du om mig, jag HAR spacklat!
    Nu ska jag sitta och glo på väggen i 24 timmar inan jag kan börja måla. Very fun, kom och håll mig sällskap!

    SvaraRadera
  3. Ok. Sorry då! Men du, gör inte samma misstag som jag gjorde i hallen på klubben. Du vet, jag ska bara känna med fingret om det är torrt ännu, och vips så var det ett stort hål där Tobe hade spacklat så fint... No good!

    SvaraRadera