tisdag 13 oktober 2009

TÄVLING! Få era fönster putsade av mig och Cajo!

Jag och Cajo har synkat våra kalendrar och går nu ut lite lagom hösthårt med att träna tillsammans tre dagar i veckan. Tisdagar (idag) är det steamy windows.
Ganska pinigt, väldigt kul och bra träning. Onsdagar är det body pump och på fredagar sats puls core. Känns som en rätt bra mix. Jo just det, lite löpning på det också, vi ska ju springa lopp om en vecka typ.

För att få lite extra motivation har vi en tävling. Den går ut på att gå ner sex kilo till årsskiftet. Invägning var i fredags, resultatet räknas av på nyårsaftons morgon.
Nu finns det ju lite alla möjliga utgångar på den tävlingen och beroende på resultat så ser vinsterna ut ungefär så här:
  • Den som vinner får en timmes tatueringstid av den andra. (Man måste gå ner minst fem kilo för att vinna, tre små hekton ger inga poäng.)
  • Går man ner mindre än tre kilo måste man putsa den andras fönster.
  • Om vågen inte passerat de där tre kilona på någon av oss så SKA VI PUTSA NÅGON ANNANS FÖNSTER. Inte för att det kommer ske, men vill ni ha chansen att få era januarifönster putsade av två otränade brudar kan ni ju anmäla er i kommentarsfältet.
Edit efter att Mathias anmälde sig: Bor man utanför Malmö (typ i San Diego) får man stå för resan. Men är man pilot har man väl råd med det? Hrrrmm...
Edit2: Nej, ALLA får inte sina fönster putsade, vi drar en vinnare.

11 kommentarer:

  1. Jag anmaeler mig... adressen aer 5036 Voltaire Street

    SvaraRadera
  2. Smutsiga fönster finns på Smörbollsg 5b! =) Välkomna!!

    SvaraRadera
  3. Jag anmäler mej, lätt.. Då nyinflyttad på Lantmätaregatan 11 i Göteborg :)

    Kör hårt tjejer!!

    SvaraRadera
  4. O'yes! Sign me up! =)
    (Mathias!! Tänk lite strategiskt! Bättre de kommer hit och putsar än till SD. Det är tolv fönster i GK, bara fem i OB!)

    Om ni båda går ner mer än 6 kg då? Vinner fortfarande den som går ner mest då?

    SvaraRadera
  5. Ska ni putsa ALLA som anmält sigs fönster?

    SvaraRadera
  6. hhahaha ni är roliga! jag anmäler mig!

    SvaraRadera
  7. Nej Helena, om (NÄR) vi gått ner minst 6 kilo ska vi på spa-dag så kan ni sitta där med era oputsade fönster. I fantasin nu så här två och en halv månad innan deadline.

    SvaraRadera
  8. jag har inga fönster, men ni kan få putsa fönsterrutan på min bil tack! och putsa motorcykelns krom!! Det hade vatt Najs! (trasan ligger i ditt garage Mirijam).

    SvaraRadera
  9. jag har gått ner 8 kg de sista 3 månaderna pga magsåg, som i sin tur orsakades av en notoriskt otrogen pojkvän. så det är alltså mitt hetaste tips till er, börja dejta nån jävla latino som inte kan hålla händerna i styr så ska ni se att ni droppar kilon som aldrig förr! och nu kan man ju säga att jag har gått ner 75 kg till, iom att jag dumpade honom, hehe *ordvitsig*

    SvaraRadera
  10. Ah men fy jävla fa-an!
    Nej, då svettas jag hellre på gymmet tror jag.

    Var nu strålande glad över dina dumpade 75 äckelkilon till ex-pojkvän, det är dom bästa kilona att bli av med, de otrogna.

    SvaraRadera
  11. Jag anmäler mig!! Mina fönster är i enormt behov av putsning!
    Jag skulle även behöva haka på er och droppa 6 kilo till nyår, men jag känner mig själv. Hade fått feja fönster utan tvekan..
    Har förresten redan lovat mig att droppa 7 kilo innan 1 dec.
    Joråsåattehhh..

    SvaraRadera