tisdagen den 22:e februari 2011

Happy birthday BLOGGEN!!!


I dag fyller bloggen fyra år. F Y R A  Å R.
Sedan jag började skriva på blogspot har jag (i icke kronologisk ordning) blivit färdig journalist, skaffat hund, köpt en lägenhet, haft ett otal frilansjobb och erbjudits två fasta jobb (samt blivit fuluppsagd från det ena), varit i USA, Mexiko, Malaysia, Sydafrika, Val Cenis, London och Warszawa, gjort slut på ett 4.5-årigt förhållande, letat upp och träffat min pappa (och resten av den österrikiska släkten) för första gången på 16 år, börjat träna roller derby, fått mängder av nya vänner samt träffat, förälskat mig i och flyttat ihop med mitt livs kärlek.
Rätt stort va?

Det här är mitt 3 820:e inlägg på den här bloggen. Jag tycker att vi ska ha en tävling för att fira! Eftersom jag sitter i Norrland nu är det lite svårt att skaka fram ett pris, men det kommer bli ett litet kit av grejer jag gillar. Jag tippar på skojiga nagellack och lite krimskrams.
För att vara med och tävla vill jag att ni berättar vilket som är ert favvo-inlägg eller er favvo-kategori på bloggen och vill ni ha dubbla chanser att vinna så länkar ni till det här inlägget på er egen blogg. Lämna svar + eventuell länk bland kommentarerna senast den 28 februari så utser vi en vinnare 1 mars (alltså i VÅR)!
Puss och kram

14 kommentarer:

  1. Men HURRA för dig, och tack att du finns!

    SvaraRadera
  2. Gratulerer med dagen!! Jag vill vara med och tävla och här berättar jag om mitt mirijam-favoritinlägg: http://majso.wordpress.com/2011/02/22/geyerhofer/

    SvaraRadera
  3. Åh! Grattis på dagen! Fan med grejor du hunnit med. Imponerande. Om jag hinner ska jag också vara med o tävla.

    SvaraRadera
  4. Grattis på fyraårsdagen! Jag har många favvisar, en är den om folk som får lägga i doppresent och skottar in sparvar med silverskedar stora som spadar. Älskade den formuleringen. Den var verkligen helt overkligt bra.

    SvaraRadera
  5. Grattis! Mina favoriter är alla inlägg med Alfie. Önskar ett jag skulle ha en hund när jag läser allt du skriver om din söta hund, förutom att jag är för lat för att skaffa en hund, sköta om den ordentligt och att träna den... Lika bra att låta bli och gosa med mina två katter istället. :)

    SvaraRadera
  6. Grattis favoritbloggen!
    Svårt att välja bara ett inlägg ju, så jag väljer kategori istället: fallskärmshoppning! Jag hittade bloggen av en slump när jag googlade fallskärmshoppning för ca 1 år sedan, det har alltid varit min dröm att hoppa fallskärm, men jag har aldrig gjort något av den drömmen...förräns nu! Den 22 april är det kurs inbokad i Everöd! Nervöööös!!!!

    SvaraRadera
  7. GRATTIIIIIISS! :D Åh, såklart jag vill tävla! Min favvokategori äääär.. Alltså vilken ska jag välja? Alltså jag gillar allt. Men det som är allra allra allra roligast och pirrigast är när du kommer hem med NYTT BLÄCK! Kategorin tatueringar alltså ;) Grattis igen!

    SvaraRadera
  8. Åh, vad kul för jag har verkligen en favorit som jag har gått tillbaka till flera gånger + visat alla som inte sett det så att de inte ska leva vidare utan att ha få se bilden med stort B.
    http://mirijam.blogspot.com/2011/01/dagens-kamphund_31.html

    SvaraRadera
  9. Jag fuskar och hakar på nu då, för att man fick.

    Min favviskategori är lätt den om dina tatueringar. Himla himla fint äre!

    SvaraRadera
  10. Grattis grattis bloggen! Derby- och vovve-inläggen kommer på delad första plats. Det var förresten du som tände min lilla rullskridskognista som sen blev till en majbrasa när jag väl samlade modet och blev medlem i Slaughters Daughters. Yey för den, lixom! Bara en sån sak. :D

    SvaraRadera
  11. Ååh du vet att jag diggar allt om Alfie ;)

    SvaraRadera
  12. Hard call liksom, jag kan inte låta bli att vara med när det är så enkelt. Skambyrån-filmen säger jag bara.
    Om jag ska välja en kategori så väljer jag alla inlägg när du är glad - det smittar av sig!

    SvaraRadera
  13. Oh, jag vill gärna vara med! Och det är ju inte så unikt, men Skambyrån är ju fullständigt guld. Annars gillar jag det här inlägget: http://mirijam.blogspot.com/2010/12/en-ledsam-grej-om-roller-derby.html. Jag älskar verkligen derbyn, men det är inte mitt liv...och ibland får det mig att känna mig lite utanför.

    SvaraRadera