fredag 15 april 2011

Kom lilla vän så ska Majsan köpa dig stans finaste fiskespö!


Det är något med Majblommans reklam som inte slutar gnaga i magen. Alla dessa mammor och pappor som kämpar för att deras barn ska ha det bra trots värdelös ekonomi, jag kan inte föreställa mig hur det är att gå omkring och känna att man som förälder inte räcker till.
Den här gjorde mig helt bölig igår: Ett litet kalas och present. Älskar att fiska så kanske ett fiskspö och sommarkläder".

Jag vill rädda hela världen men känner mer och mer för varje dag att jag bara lägger all min tid på skit. Var börjar man?

Här kan du ge ett bidrag om du inte hittar någon peppad unge att köpa majblommor av!

4 kommentarer:

  1. Och där började jag lipa. Jag tål inte att läsa om ledsna barn just nu...

    SvaraRadera
  2. Usch, fick världens magknip nu. :( Himla fint att majblomman finns, och går att köpas. Ska köpa nån extra i år, för att döva samvetet lite.

    SvaraRadera
  3. Ja, alltså jag blir helt grötig io huvudet och får ont i magen..
    Jag köpte ett gäng igår av det lilla barnet som ringde på och kommer att handla av precis alla som erbjuder..

    SvaraRadera
  4. Jag har blivit en sån där förälder som kämpar för att mina fem barn ska ha ma för dagen.
    Vi har förlorat allt, hus, företag, allt.
    Det kan hända vem som helst, oss hände det pga myndigheters felagerande.
    Barnfattigdomen har ökat lavinartat och snart är vi väl tillbaka på trälnivå om regeringen får bestämma :(
    Hurra för alla fina barn som säljer Majblommor för att hjälpa andra barn!

    SvaraRadera