söndagen den 10:e april 2011

Saker ingen berättar om att tatuera sig: del 5

Katta har ju gjort de eminenta inläggen "Saker ingen berättar om att tatuera sig del 1, 2, 3 och 4", så nu slänger jag mig helt fräckt in i leken och presenterar nummer fem: färg som reagerar på värme.



Så här såg My Melody ut när jag körde hem i dag. Det rosa är alldeles bananas efter en dag i solen och har svullnat jättemycket. Röda pigment i vissa färger har en tendens att göra det, och jag har haft liknande problem på några andra tatueringar jag har. Dock inte så mycket som i dag, men huden blev väl chockad av så mycket sol på så kort tid.
Detta är helt normalt och inget att oroa sig för, men hur snyggt är det? Inte särskilt. Tur att det bara är vissa färger och inte alltid, man vill ju inte se helt spetälsk ut så fort det blir sommar.

9 kommentarer:

  1. Mina svarta konturer brukar svullna upp i tid och otid. Mkt effektivt om man vill äckla folk.

    SvaraRadera
  2. Jaså? Svart säger du? KNasigt.
    Det här var också riktigt äckligt faktiskt, så himla exakt svullnad ju. Man kanske skulle utveckla det där och börja göra typ som potatistryck?

    SvaraRadera
  3. Absolut rycker jag att ni ska göra potatistryck av dom svullna tatueringarna, sen kan ni stämpla dom på mig som är för "feg?" för att göra en. Win- win liksom.

    SvaraRadera
  4. Nämen! Min som är mest bara rosa... jag måste ha nån annan färg, för min har inte svullnat upp nåt än. Hoppas den aldrig gör så.

    SvaraRadera
  5. Mitt svarta svullnar också upp, framförallt om jag är bakis/sjuk/har tränat hårt.. Märkligt!

    SvaraRadera
  6. Nicky: Eller hur bra idé? Katta, ska vi öppna "Katta&Majsan potato ink"? snart? Vi kanske blir höstens hetaste tv-serie!?

    Ebba: Du kanske inte är så känslig, det kanske är en annan sorts färg osv. Det MÅSTE inte vara så. Men alla jag pratat med säger att röd är den konstigaste färgen.

    Sandy: BAKFULL? Konstigt! Har det med vätskebrist att göra tro?

    SvaraRadera
  7. mina svarta konturer svullnar också lätt när jag får allergiska reaktioner av typ hudkräm eller päls. det är som att huden just där är så mycket känsligare så all reaktion koncentreras till tatueringarna. det är helt crazy för kanterna blir så himla skarpa, inget mjukt bullande utan kantigt. mina röda partier har varit superlugna. med undantag för ett som blev infekterat i början, men inga svullnader.

    SvaraRadera
  8. JA! Kommer bli höstens stora snackis på TV.

    Min svullnar, som Betties, gärna upp när jag är allergisk. Ofta är det på konturerna jag först märker när en allergiattack är på G.

    SvaraRadera
  9. Ok, här kommer något helt annat men det gäller tatueringar. Kul med snack om tatueringar. Pratade med en kompis häromdagen som menade att jag ju BORDE skaffa en, för hur tråkig är man inte om man INTE hr en tatuering?!! Men nje, jag är inte tatueringstypen. Finns inget jag verkligen skulle kunna tatuera för att sedan ha resten av mitt liv, skulle ångra mig. Vi surrade vidare om det hela och han sa att men ja, om ditt liv hängde på det då typ...du MÅSTE tatuera dig, antingen det eller livet! Kom då fram till att det enda som är tidlöst och som omöjligt kan bli omodernt är : Män är svin!

    SvaraRadera