söndag 29 maj 2011

Norrländsk road trip comin' up!

Woopah! Urkult-biljetter bokade och klara, är sjukt peppad! Urkult är en världs- och folkmusikfestival som hålls för 17:e året i rad (?) första helgen i augusti i min lilla hemby. Hur många festivalår jag missat? Noll. Är ofta bara hemma en gång om året och då tajmar jag ALLTID in universums softaste festival.

Ni som har kids, kolla in, värsta barnvänliga festivalen! Seså, gå in och köp biljetter nu, kostar bara 600 spänn för tre dagars fet musik på världens vackraste och mest kärleksfulla plats. I år spelar bland andra Looptroop Rockers, P-Danjelsa (åååhh, PEPPEN!) och Hoven Droven. Länkar till alla artister finns här, in och glo!

6 kommentarer:

  1. Inget Urkult i år för mig.

    Sist jag var där tog vi en bärs och jag tror jag råkade förolämpade dig genom att säga att du var dig lik sen typ högstadiet, ho ho, hoppsan. Det var en komplimang, du glada, kloka tjej!

    Kram.

    SvaraRadera
  2. Åhhh vad jag vill träffas! Fattar att det är lite svårt att ta sig upp, är superglad att allt har gått så bra med lille Hugo! Massa pussar!

    SvaraRadera
  3. Åh! Ett utmärkt tillefälle att träffas också alltså? ;) Jag har vart sugen på Urkult hur länge som helst men det har alltid varit något annat i vägen! Nu peppar du i god tid, ska fan kolla in det noggrannare! :D

    SvaraRadera
  4. Men Jennie JAAAAA! Urbra idé!

    SvaraRadera
  5. Men gulle-mimmi, det kan OMÖJLIGT ha pågått i 17 år. jag lägger in en protest. mest eftersom om det nu mot all förmodan faktiskt har pågått i humhum år så innebär det ju att jag är gammal. och jag är inte gammal.
    jag är också grymt sugen på att åka dit, mina favvisar hoven droven kan man ju inte missa för allt smör i småland!

    SvaraRadera
  6. Jorå, första gången var innan jag började på gymnasiet och det var 2005, så det kan visst det stämma, GAMMELELIN!

    SvaraRadera