tisdag 24 maj 2011

Vuxenpoäng: noll

Sitter och betalar räkningar och känner mig så S J U K T duktig varje gång. Fattar inte det där, jag var ju rätt strulig som ung, men ska man aldrig någon gång känna sig vuxen på allvar?
Jag är 31 år, äger en bostadsrätt och en halv bil (och en halv hund), har ett fast heltidsjobb, pensionssparar, skänker varje månad pengar till olika välgörenhetsorganisationer och ändå bara "Wow, BRA MAJSAN, du kan betala din lägenhetsavgift i tid, DUKTIG!

Snälla säg att det är fler där ute som är som jag?

17 kommentarer:

  1. Jag är precis likadan! Varje månad när jag betalar mina räkningar ger jag mig själv en klapp på axeln och tycker att jag är vansinnigt bra. Och jag har utbildning, fast jobb, bostadsrätt, man och barn, dvs tusen vuxenpoäng.

    SvaraRadera
  2. Yes, jag visste att jag inte var ensam! Då kan jag till och med gifta mig och skaffa bäbis också, hurra!

    SvaraRadera
  3. Haha, jag konstaterade just att fastän det snart är 20 år (!!!) sen jag flyttade hemifrån så tänker jag fortfarande att det är värsta grejen att kunna vara uppe hela natten om jag vill, slippa plocka undan grejer om jag inte har lust och att man kan ta ett kilo pålägg på mackan utan att nån kan klaga på att man slösar t. ex. Fast jag har bara bostadsrätt, fast jobb och månadsgivare till Läkare utan gränser, det kanske är det :)

    SvaraRadera
  4. För mig är det en annan grej med räkningarna. Inte så mycket vuxenpoäng som HAHA NI TOG MIG INTE DEN HÄR MÅNADEN HELLER. Har väl att göra med att ha varit så fattig att pengarna inte räckte till räkningarna, eller precis. Men bara: jag klarade det nu oxå, jag GÖR RÄTT FÖR MIG.

    SvaraRadera
  5. hehe. jeg skryter fælt av meg selv om dagen fordi jeg sjekker flere eiendomsmeglere når jeg nå skal selge leiligheten min (fordi jeg har kjøpt HUS sammen med min EKTEMANN). det er ikke alle som blir like imponerte, de synes visst sånt er en selvfølge når man er voksen? men fan, jeg er jo bare 29 år. og et halvt. ca. eh.

    ja, vi er flere. og det er jo koselig også? selvskryt skal en høre på, det kommer fra hjertet ;)

    SvaraRadera
  6. Tack för påminnelsen. Hade alldeles glömt bort räkningarna.

    SvaraRadera
  7. Jag är också sån. Fast jag inte varit speciellt strulig under uppväxten. Bara lite. Jag känner mig otroligt duktig när jag betalar räkningar i tid. Som att jag skulle vilja ha en kör som hurrar. Fast det egentligen bara är det normala som man ska göra, att betala.

    SvaraRadera
  8. hahaha, jag gör också likadant.. jag tror att det är något som aldrig kommer att ändras.

    SvaraRadera
  9. Äsch... det är ju flera dar kvar...

    SvaraRadera
  10. jag är snart 33 och funkar likadant... undrar om det någonsin kommer ändras.

    SvaraRadera
  11. Är jag ensam om att tycka att det är värsta normala grejjen att betala räkningarna och inte behöver berömma mig för det..?

    SvaraRadera
  12. Sivan: Ja, tydligen, haha!

    SvaraRadera
  13. Jag är 54 snart och klappar mej själv på axeln när jag betalt räknings högen.

    SvaraRadera
  14. Jag sällar mig till skaran. Jag sitter dessutom gärna och tittar lite extra länge på den där summan som blir över efter att räkningarna är betalda och bara: De är mina!

    Det känns lika fantastiskt varje gång.

    mvh
    36medvillaungarochhelafaderuttan

    SvaraRadera
  15. är det bara jag som med en mindre protest betalar räkningarna och beräknar hur mycket pengar jag har kvar efter jag betalat dem och suckar för att jag är luspank - den här månaden också??

    SvaraRadera
  16. Jag är inte ensam! Jag har tom nyligen (vid 33 års ålder) gjort en budget i Excel - hur många vuxenpoäng får man inte för det! :-)

    SvaraRadera