onsdag 1 juni 2011

Majsan får besök av unga österrikare

Ni som har hängt med ett tag vet att jag förra året tog upp kontakten med min österrikiska pappa efter 16 års tystnad. Och det här är ju fantastiskt på många sätt, jag har till exempel fått en hel drös roliga kusiner, varav två kommer hit på fredag för fem dagars häng. YEY!
Jag har såklart planerat lite turistaktiviteter, några självskrivna som typ havet med BO01, bokskogen, road trip bland skånska åkrar osv. Sen mailade jag över Malmös turisthemsida till dem och bad dem kolla ut lite grejer.

Men nu är det så här att de är helt unga. Och pigga. Jag är typ en gammelmormor jämfört med de små 23- respektive 25-åriga töserna. "We wanna go clubbing" skrev de på fejjan och jag bara "Sure thing, here's a map, keys and pepper spray, don't wake me up when you come home".

Närå, skojaba. Eller kanske inte. Har vi några ungdomar här? Vad tycker ni om att hitta på?

5 kommentarer:

  1. Om du vågar kan du skicka dem över sundet till Distortion. Stor dans/gatufest i Cph. Finns på Facebook.

    SvaraRadera
  2. *alla pekar på mig i egenskap av 23åring men jag vänder mig om för att se vem de pekar på..*

    Men say what, gå till nån mysig pöbb! Sommaröl är väl aldrig fel <3

    SvaraRadera
  3. hehehe:)

    Jobbigt det där, svårt att "go clubbing" i Sverige tycker jag. Blir spännande att se hur helgen blev:)

    SvaraRadera
  4. Okej, vi får väl prova på Distortion om töserna verkar sugna!

    SvaraRadera