söndag 5 juni 2011

Slappsöndag i ryssvärmen/supersommaren

Fy fan vad bakfull jag är. Vilket är föga förvånande eftersom vi drack i 14 timmar igår. Uuuhh. Var för olaglig för att köra till bokskogen idag som planerat, så vi tog ut Alfie och taxen på en runda över kyrkogårdarna tills tungorna släpade i asfalten. Alltså det är SJUKT varmt!

Bildbevis på varmt. Puh.

Sen dukade vi upp picknick på gården. Det här är min kusin Tamara, hon var inte heller nykter igår. De sjöng 99 luftballoons på karaoken, på tyska. Stort jubel.

Nej hörrni, nu ska jag gå och sova lite, så jag kan vara en social värdinna senare ikväll. Hejsvejs.

5 kommentarer:

  1. Alltså. Lite glad är jag nog för ditt maraton-intagande-av-öl igår kväll. Min förhoppning är nämligen att du, sisådär fem timmar in i de fjorton som du drack under, skulle ha suddat bort den vingliga tjej (eh. jag) som cyklade upp och överpeppad (och lite fullers sisådär av en hel del öl som hon också fått i sig) svamlade fram ett hej-det-är-ju-jag-som-är-lisa!

    Kom hem, kände mig dödens-pinsam. Ringde min vän. Hon bekräftade att jag var dödens pinsam (eller njae. Hon sa att jag inte var pinlig men känslan, KÄNSLAN av pinsamhet blev som värre när jag berättade för henne).

    Ah! Hursom ville jag mest säga 1. förlåt om jag skrämdes, och 2. jag hoppas det jag svamlade fram ändå tolkades som att jag tycker du är väldigtväldigt bra (vilket jag ju verkligenverkligen gör)

    Nu ska jag ut och Nina Simone springa upp mot Kirseberg. Pust (och ja - det är dö-varmt tamejtusan)

    Hej!
    lisa.

    SvaraRadera
  2. Off-topic, men ändå: hur lång är du och vilken storlek har du på sin Ziperall? Jag har långsamt gått från "Gud så asfult" till "Gud så bekvämt det verkar" och lurar på att skaffa en. Förmodligen en blårandig.

    SvaraRadera
  3. Lisa: Skojaru eller? Du var ju helt fantastisk som sladdade förbi med cykeln och var helt peppad! Heja dig! Vi borde dricka öl ihop nån gång tycker jag!

    Tiggerrr: jag är 167 cm och tycker att min M som jag beställde är lite stor. Det blir lite väl mycket blöjrumpa av det hela, för mycket slack i grenen liksom. Dom skriver att 165-175 (tror jag) är en M, men är du under 170 så hade jag satsat på en small. Men varning: de är VARMA! Typiskt vinterplagg. OnePiece har tre olika grader där den tunnaste verkar soft, men de kostar ju tyvärr dubbelt så mycket... Obs: kolla in gina tricots, de har också fått in nu, och då kan du ju prova!

    SvaraRadera
  4. Öl - jamen ja! Fast, kanske att den får tas i.. januari? Jag ska flytta till Gambia (fast först till Lysekil, dit jag åker nu på fredag) och kommer tillbaks i början av nästa år.

    Men, jag fortsätter kika och kolla även i Afrika´t för att läsa och inspireras och glädjas av vad du skriver, tycker och känner.

    Hejaheja dig för att du är så bra! :-)

    (och tacktack för att du tog bort mina tokighets-vibbar som jag fick av mitt eget hejande på dig och dina kusiner med dina snälla ord)

    SvaraRadera
  5. Åh, ball! Ser min balkong i bild. På den var det "bara" 38 grader igår..

    SvaraRadera