fredag 12 augusti 2011

Okej en sista...

...summering då, för i dag är sista semesterdagen innan jag äntrar redaktionen klockan 19. Så, någon som vågar sig på en gissning om det kanske regnade när jag och Alfie tittade ut genom fönstret i morse? Rätt svar: ja.
Summeringen lyder alltså: 23 dagars semester – 21 dagar med regn. (Och under en av de två fina dagarna satt jag i en bil i 16 timmar på väg upp till Norrland).

Ja, men det var ju trevligt. Sa jag att det är 12 grader ute nu? TOLV. Etta tvåa. Det är ju för fan skånsk vinter. Och nu fick jag ett sms från en kompis som undrade om jag ville följa med och plocka svamp.
Man bara ??? SVAMP ???. Det plockar man ju på HÖSTEN! Jaja, det är väl lika bra att kapitulera och inse att sommaren är över för i år.
Om ni ursäktar nu så ska jag gå och hugga en gran och koka lite knäck.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar