fredag 17 februari 2012

När NI gör helgen åt mig

Hallå ja, var är alla mina läsare, vad håller ni på med i dag?
Ni har väl inte ett liv och promenerar runt i vårvädret och gör roliga saker och typ fredagsmyser när jag jobbar 15-timmarspass? Vavava?

Eller JO FÖRRESTEN, om jag säger vad jag INTE ska göra i helgen så kan väl ni göra det åt mig? Jag gör en lista så bockar vi av den allt eftersom den blir gjord, okej? Skriv i meddelandefältet vad ni gjort, så stryker jag på listan allt eftersom.
Om ni har en blogg kan ni ju blogga om det så blir strykningen en länk.
JA ROLIGT! Nu ser jag mycket mer fram emot den här helgen!

Detta hade jag velat göra i helgen om jag inte hade varit tvungen att jobba/flyttpacka:

Ta en fredagsöl  
Anonym fixade öl, i plural! 

Laga en god middag  
Ninni lagade god middag...

Kolla på något roligt som jag missat på tv men som nu har kommit upp på någon playkanal
...och kollade på serier!

Få axelmassage av min kille (ni kan få av någon annan!)  
MÄNGU vad ni får massage, både Tuffast av alla, Anydaynow och Nicky har lyckats!

Gå en skitlång hundpromenad i det helt fan-tas-tis-ka vårvädret
Idamia gick hundpromenaden!

Ta ett riktigt skojigt pass på gymmet
Linda är starkast här idag!

Sova tills jag vaknar  
GRATTIS AINA, som "...sov tills jag vaknade. Sedan sov jag lite till". Tove skulle göra det i dag, men man vet ju aldrig om sådant verkligen slår in förrän det har hänt. Edit: Det hände!

Köpa gnissliga tulpaner och sätta i en vas 
Idamia och CC fixade tulpanerna!

Spela Wordfeud eftertänksamt och fundera noga innan varje ord
GÖTT MOS Tinalinatiny! Hoppas du vinner alla spel, jag hejar på dig!

Umgås med en kompis jag inte sett på ett tag  
Kajsa har haft kompisdejt, yey! Och CC också!

Gosa med en glad bäbis  
Jorå, Ninni knep den också!

Gå på hemmaförfest och sen gå ut och lyssna på bra musik
Jorå, denna tog Natta hand om! Skönt med ungdomar som kan hålla fanan högt! Sandra blev "lite smålullig framför Melodifestivalen", inte riktigt samma sak, men en godkänd ersättare.

Åka på loppisrunda och göra ett fynd  
Denna tog Ewa och CC och delade på. Fina grejer!

Bjuda hem kompisar på en "ta vad ni vill av de här grejerna"-fika
Kan eventuellt ha råkat fixa denna själv eftersom Marcus och Nina hann stanna på en snabb kaffe efter att de lånat vår bil. Annars fick Omomigen gratisöl och det är ju gött.

Ta en tupplur på soffan och vakna ostressad
Jorå, lyckost Carro som gjorde just detta efter att ha fixat veckans plugg. Grattis!

    26 kommentarer:

    1. Synd att det inte gäller för nästa helg, då hade jag kunnat bocka av loppisrundan. För då ska jag till sthlm och har hela lördagen dedikerad år loppis/secondhand shopping med min kompis. Hon har t om planerat en rutt :D

      Om ingen hinner före så kan ju den punkten få gälla nästa helg med tycker jag ;)

      SvaraRadera
    2. Fredagsöl - I plural!

      SvaraRadera
    3. Ska just laga en god middag. Måste bara bestämma vad som e dött som ska bli föda. Hrm...

      SvaraRadera
    4. Jag har suttit med familjen i soffan och kollat på mängder av bra serier som jag i haft tid att se innan. Har lagat smarrig middag med blomkålsmos, rödvinssås och quornfile. Men bäst av allt är att jag myst med en glad bebis!!
      Vårpromenaden får vi skippa. All snö har smält och gjort skogen till ett gyttjebad = bäst att hänga i soffan :)

      SvaraRadera
    5. Jösses, det går ju som en dans det här!

      SvaraRadera
    6. Jag ska träffa en bekantkompis imorgon och åka långfärdsskridskor, och jag kan ta ett skojigt pass på gymmet på söndag om pass räknas?

      SvaraRadera
    7. Jag passade på att ta ett skojigt pass på gymmet när jag hade lunch idag!

      Eller ja, det var sjukt mycket dryga "pojkar" som försökte visa att de var störst och starkast där. Men körde på mitt race ändå och lyfte mer än iaf en av dem! Boya!

      SvaraRadera
    8. Pax för massagen. Mycket bra initiativ. Nu kan jag kräva massage utan att det blir tjafs. Det står ju på listan!!!

      SvaraRadera
    9. Jag slänger in Linda på gympasset eftersom hon var först med att faktiskt genomföra det! Ser fram emot att lägga in din kompisddejt imorgon Kajsa, du får höra av dig igen så jag säkert vet att det blev av! Och samma med massagen Josefin, MAN SKA GÖRA DET SOM STÅR PÅ LISTAN!

      Puss!

      *jobbar vidare*

      SvaraRadera
    10. oj oj. versaler. ber om ursäkt. återkommer i frågan.

      SvaraRadera
    11. Kul grej! Jag tar (& har delvis redan slutfört) Wordfeudandet. Fem spel igång, och jag funderar noga innan varje ord. Lovar.

      SvaraRadera
    12. Åh förlåt, jag läste slarvigt! Dock kan vi stryka redan nu efter spontanöl för att skölja bort resdammet :D

      SvaraRadera
    13. Jag tog en tupplur på soffan idag när jag kom hem från en hel dags pluggande. Vaknade ostressad eftersom veckans plugg var avklarat. Tog en macka och kollade på På spåret. Så du borde kunna stryka sista punkten.. :)

      SvaraRadera
    14. Jag ska absolut sova tills jag vaknar :)

      SvaraRadera
    15. Bra idé! Jag fick en redig axelmassage idag när jag var hos min osteopat, så det kan du stryka nu! (Inte riktigt samma sak som att få det av sin kille, men ändå.)

      SvaraRadera
    16. Om man med "ta vad du vill av det där" menar "du får ta vilket vin du vill av dom där men rör du dom på hyllan eller bubblet i kartong så blir det dyrt" så ja, check på den. Så mycket fika var dock inte inblandat.

      SvaraRadera
    17. Träffat kompisar jag inte sett på länge.
      Varit på Nostalgeek i Lidköping å fyndat. Det är ju inte loppis, men retro, så det räknas kanske ändå;-)
      /CC

      SvaraRadera
    18. Jag sov tills jag vaknade! Sen sov jag lite till.

      SvaraRadera
    19. Jag fick axelmassage av sambon efter core-passet på gymmet.

      Ikväll blir det veggieburgare och någon skön film och exakt hur mycket choklad och cheez ballz som helst!

      (det sistnämnda stod inte med på din lista, men det borde det eftersom det är skitbra helgplaner :-)

      SvaraRadera
    20. Jag fixar loppisrundan serru, jag köpte en soffa som jag inte har plats för och 12 böcker som jag inte heller har plats för men dom var så fina och barnböcker som är helt sönderbläddrade som nån har älskat kan jag inte lämna helt ensamma i en hylla!

      SvaraRadera
    21. Jag sov verkligen tills jag vaknade ;)

      SvaraRadera
    22. SV:
      Ja, vad roligt! Let's byt!
      Michan äger redan Dance baby såg jag, så till den spännande delen! Vad har vi att byta med?
      Hirr hirr hirr!

      SvaraRadera
    23. Tulpanerna är köpta idag=)
      Står å gnisslar i vas å pryder sin plats på findukat bord.
      Kör en träff i kväll med andra kompisar som jag inte sett på länge!
      /CC

      SvaraRadera
    24. Gnisseltulpaner köptes i fredags och håller redan på att bli uppätna av katterna!
      Och en skitlång hundpromenad (eller så långt man nu kan gå med en lite stel gammelhund, en komplett galen bjässe på 38 kg och en knasig 11-månaders storpudel!) blev det också i fredags :)

      SvaraRadera
    25. Jag har mailat dig på din info-mail :)

      SvaraRadera