onsdag 28 mars 2012

Jaså, vad mysigt...

Vi ligger i sängen, har sagt godnatt och lagt oss tillrätta för att sova när min kille plötsligt frågar:

- Du vet det där kletet man har i ögonen när man vaknar, vet du vad det är?
- Va? Nej...
- Bihålorna sitter ju ihop med tårkanalerna, så det kommer därifrån.
- Men uuööh!

[tystnad]

- Japp. Det är snor man har i ögonen.

Nu ligger jag här och vägrar somna. Tänker faktiskt inte ens stänga ögonen, jag ska ligga och stirra ut i mörkret tills det blir ny dag.

9 kommentarer:

  1. :O??!! är det sant?? det är ju sånt man helst inte vill veta. hahaha!

    SvaraRadera
  2. snorgubbar i ögonen alltså, fett!

    SvaraRadera
  3. Hahahahahaha ööörrk!
    Onödigt vetande helt enkelt men jag kommer aldrig glömma det!
    Tack Majsan å Tobbe!

    SvaraRadera
  4. Åh, men blä! Det känns så orimligt. Varför kommer det ut i ögonen och inte ur näsan? Eller ja, kanske rätt rimligt ändå. Men BLÄ!

    SvaraRadera
  5. Hahaha...Den här infon vill jag åka och få utrensad från hjärnan redan idag.

    SvaraRadera
  6. jävligt kul info tobbe. tack för det.

    SvaraRadera
  7. Njae. Inte riktigt så. (Var tvungen att dubbelkolla) Så som jag förstår det: Bihålorna har avrinning/utmynning i näsan, likaså med ögonens tårkanaler. Dvs det rinner från ögon eller bihålor till näsan, inte tvärtom. Gegg i ögonvrå är oftast tårvätska plus damm.

    Så det behövs inte oroas om det :)

    http://www.akademiska.se/upload/64233/T%C3%A5rv%C3%A4gar%20bild.jpg

    SvaraRadera
  8. Njae, fast när man ligger ner så rinner det ju åt det hållet, det händer ju inte direkt när man står upp :)

    SvaraRadera