torsdag 22 mars 2012

Värsta fina löprundan!

Fatta, det är VÅR! Det är VARMT! Jag bor i STAN!
En av de bästa grejerna med att ha flyttat och bo mitt i stan är att vi bor någon HELT annanstans. Vet ni hur trött man blir på sitt kvarter efter fem år? Ofantligt trött. Alla dessa hundpromenader, vår-sommar-höst-vinter: ALLTID SAMMA. Till slut krävdes en promenad på 45 minuter bara för att komma utanför den där zonen som man kände igen varenda fukking löv i.

Och så nu. Tre minuter ner till kanalen och sen följa den genom stan. Okej, jag har sett torson förut också, men ändå: mycket bättre vy nu. MYCKET.

Och löpturen då? Det blev en lugn fyrakilometersrunda och flåset kändes rätt okej. För att citera min ex-kollega Gustav från när vi provade karuseller på Malmöfestivalen i somras: "Jag kände att jag levde, men det var inte så illa att jag ville dö".

1 kommentar:

  1. Fan vad SWEET! "En lugn 4km.." skojarueller, det är ju svinbra! Då kan du antingen öka längden eller tempot AVSEVÄRT! Shit! Har du anmält dig till nåt skojigt lopp i år då? :)

    SvaraRadera