fredag 13 april 2012

Min start på fredagen den 13:e

Suck me sideways vilken start på dagen! Först hade jag ställt klockan en timme för långt fram, men min inbyggda klocka väckte mig ändå när jag undermedvetet hörde Tobbe röra sig i området runt kaffebryggaren.

Mirijam vs fredag den 13:e, 1–0

Sen dubbelkollade jag att träningen verkligen startade 8:30 eftersom jag ställt klockan fel, och det gjorde den. Drack kaffe, tog en leverpastejmacka och gick ut med hunden i godan ro. Glad i hågen kastade jag ner träningsväskan i cykelkorgen klockan 07:50 och trampade iväg mot Johanneslust.

Vilket var synd, eftersom jag tydligen skulle träna på Heleneholm.

Efter 3.7 km i motvind med cirka noll luft i däcken var jag framme. Som tur var så var jag ute i god tid och efter en ordväxling med receptionskillen som lät typ så här, "DU ÄR PÅ FEL STÄLLE! HAR DU BIL? DU KANSKE HINNER!", "NEJMENJAGHARCYKELHEJDÅ" så slängde jag mig återigen upp på cykeln och trampade iväg. Klockan var 8:07, jag behövde vara på plats klockan 8:20 för att hinna byta om och slippa pinsamheten i att komma försent.

Jag trampade och trampade och trampade, svetten lackade, det var som att cykla i sand med mina dåliga däck. 8:21 var jag på plats och sprang ner och bytte om. Så. Jävla. Jobbigt. Jag orkade inte ens bry mig om att de andra förmodligen undrade varför jag drack vatten och använde svetthandduken innan uppvärmningen ens hade startat.

75 min kombopass cirkelgym/IW senare. Bästa passet, loves it!
Den gamla Mirijam hade redan på Johanneslust tänkt "Äh, jag måste nog ändå hem och jobba, och 7 km på cykeln får väl ses som okej ändå..." Men inte fitnessfighten-Mirijam. Hon är av ett helt annat virke. Ett virke som förutom 75 minuters cirkelgym/IW även cyklade en fukking MIL till och från träningen.

Mirijam vs fredag den 13:e, 2–0

6 kommentarer:

  1. Wow det var bra gjort! Jag hade garanterat gett upp och cyklat hem igen..

    SvaraRadera
  2. Kul blogg, söt hund!
    Trevlig fredag!

    SvaraRadera
  3. Imponerande! Jag lider med dig, att vara sen och stressa och cykla och motvind, sämre blir det knappast. Själv blir jag omcyklad av gamla tanter och farbröder. Jag undrar vad de äter egentligen.

    SvaraRadera
  4. Ramla in på din blogg av en slump då jag också kör FF april månad (heja oss). Tänkte bara skriva att du hade en riktigt cool blogg som jag tänker kika in på då och då;) Sanna

    SvaraRadera
  5. Ah, du är grym! Har också lagt in en ny växel inför beach 2012 nu, känns jävligt gött.

    Din blogg är värsta inspirationen nu!

    SvaraRadera
  6. Hittade hit från Johanna som kommenterar ovanför och måste bara säga samma sak, vilken pepp att läsa här! Mycket välbehövlig sådan just nu. Snygga träningsbyxor också! Adidas?

    SvaraRadera