måndag 2 april 2012

Dagen då jag gjorde heimlich på min hund

Tjoho, kolla min roliga pinne Matte UUÖÖRGGHH HOST HARKEL FRÄS
Strax efter att jag tog den här bilden så lossnade en stor bit bark och satte sig på tvären i Alfies hals. Först skrattade jag rått åt honom för att han såg rolig ut när han hostade och fräste, men när jag insåg att han faktiskt inte kunde andas var det inte lika kul längre.
Eftersom jag inte kunde få upp något genom att stoppa ner handen i halsen på honom gjorde jag helt enkelt det enda jag kunde komma på: Jag tog tag runt magen på honom och lyfte upp honom samtidigt som jag tryckte till.

PLOPP sa det, så kom barken ut. Och Alfie tog glatt sin pinne och kutade väg igen.

mvh,
Superwoman

9 kommentarer:

  1. SHIT VAD MODIGT! Åh jag hoppas att jag har såna nerver! Dör när jag tänker påt. Och höra heimlich på nån liten pudel, det blir bara puré kvar.. :(

    SvaraRadera
  2. Pudelpuré! :)

    Äh, jag tänkte inte så mycket, jag bara gjorde't. Det är väl instinkt att skydda de sina liksom...

    SvaraRadera
  3. Galen grej! Svincoolt! Är sjukt impad över ditt iskalla handlande.

    /Anna

    SvaraRadera
  4. Imponerande! Och sån himla tur för Alfie att han har en sån redig matte!!

    SvaraRadera
  5. Shit vad läskigt, bra gjort!

    SvaraRadera
  6. Duktiga du!

    Va skönt att Balfie Banan klarade sig!

    SvaraRadera
  7. Åh fyyy så hemskt!!! Vilken tur att det slutade lyckligt.

    Min ena kisse satte mat i halsen i dag och jag funderade just över det där med heimlich på djur. Hur gör man det med en liten kisse? Tack och lov löste han det själv men jag kan förstå din panik (eller ana den i alla fall, förstå kan man nog inte om man inte varit där)

    SvaraRadera
  8. snålt och inte bjussa på ett tack lixom! här räddar du livet på han och han bha "whatever"
    elak hund ;D

    SvaraRadera