fredag 20 april 2012

Fitnessfighten dag 20

Har (såklart) kollat runt på lite olika FF-bloggar och många verkar vara så inne på att detta är 30 dagars stenhård disciplin och sen är det tillbaks till det normala igen. Som i påskas, herregud vad folk skulle spara sina påskägg till den 1 maj, och de åt sina tradiga äggviteomeletter och ba "23 dagar kvar, sedan ska jag svulla!".

Eller som i dag när det är mät- och vägdag*, många klagar på att de inte får så bra resultat på vågen och måttbandet som de hoppats på, "men jag känner mig piggare och mycket starkare så jag får väl se det som positivt".

Eh? HELL YEAH att du ska se det som positivt, det är väl det FF går ut på, att komma i form. Och form handlar ju om att må bra, ha mindre ont, vara mindre trött! Att gå ner fem kilo – men fortfarande vara samma gamla schletna chips-till-middag-ätande soffvrak som tidigare gör ju ingen större skillnad för ens liv, även om jeansen kanske passar bättre.

Mitt mål med FF är inte att bli en människa som inte äter äggula. Mitt mål med fitnessfighten är att bli den där vältränade tjejen som står och lassar upp mat från buffén och glatt säger att "jag kan äta vad jag vill, eftersom jag tränar så mycket" och tar en tårtbit till. Fy fan vad gött det ska bli.

* Jag uppdaterar resultat ikväll, glömde de tidigare siffrorna hemma i Malmö så har inget att jämföra med.

6 kommentarer:

  1. Åh så himla rätt! Jag tänker exakt samma, att "bara man tränar bra får man äta vad man vill". Och alltså, inte goffa en chipspåse varje dag, men det vill man ju inte. Jag vill kunna njuta av mat och käka godis etc, och det är ju INGA problem alls om man bara rör på sig. Vilket man dessutom mår bra/blir pigg av.

    Det är sån win alltså.

    SvaraRadera
  2. Föredömligt resonemang! Till och med jag blir träningssugen av de här inläggen, och det är stort ska jag säga.

    /Anna

    SvaraRadera
  3. Så bra skrivet! Det finns ju ingen större anledning att ändra sig om man ändå ska gå tillbaka till det gamla sen. Själv är jag på gränsen till underviktig, men vill gå upp i vikt. Bara för att jag är smal är jag ju inte pigg och alert och vältränad liksom! Det är jag verkligen inte ...

    SvaraRadera
  4. Ibland verkar det som om sådant här är mer en sak man bör göra, en trend man bör haka på, en något man gör för sig själv och för framtiden. Kanske matar man det goda samvetet med att kunna säga att man gjorde det?

    Samtidigt är det inte konstigt att det fokuseras så förbannat mycket på centimeter och kilogram när vareviga tjejtidning skriker ut att nu kan man minsann minska 2 kilo i veckan genom att xxx eller yyy.

    SvaraRadera
  5. Kunde inte sagt det bättre själv bruden! Förbannat härligt resonerat :) kram

    SvaraRadera
  6. jag håller med!!! absolut

    SvaraRadera