onsdag 4 april 2012

Fitnessfighten dag 3 & 4

Alltså, SOCKERSUGET, det här är ju värre än när jag tände av från heroin!

Haha, skojaba, har ej knarkat (april april!) men jag misstänker att det är något liknande som pågår med den kemiska sammansättningen i min kropp just nu. Bara en tidsfråga innan jag ser bäbisar komma krypandes i taket känns det som.
Maten går annars ganska bra men jag är ju som Skalman, min matklocka ringer hela tiden. Helt otroligt hur tre timmar kan gå så snabbt! Bara RING! och så ska man äta kvarg och bär, RING! och så ska man äta lunch, RING! och så ska man äta kvarg med bär igen.
Kommer få tända av från kvarg när det här är klart.

Träningen då... Jo, jag var på IW i dag, kändes rätt mycket jobbigare än det där ligga-på-golvet-och-grymta-hemma-passet som FF tycker att man ska göra. Alltså, på ett sätt vill jag följa det här till punkt och pricka (för att ha något att skylla på om det går dåligt) men samtidigt så vill jag ju anpassa det efter vad jag gillar, annars kommer min hjärna aldrig samarbeta. Tråkigt går bort. Tänker att 3-4 friskispass i veckan får ersätta hälften av hemmaträningen. Och så 3-4 löppass kombinerat med hemmastyrka de andra dagarna. Det borde funka.

Den 10:e och 20:e är det delmålskoll. I Fitnesfighten kollar man vikt, centimeter över naveln och vilopuls, men jag har mätt lite alla möjliga och omöjliga kroppsdelar, så det ska bli sjukt spännande att se resultaten. Har även tagit en ej så smickrande bild på mig i mina smaljeans, vore ju drömmen att få på mig dom igen i sommar! D R Ö M M E N, I tell you!

Funderar på bra delmålsbelöningar, problemet med mig är ju att jag skulle bli så sur om jag inte klarar det jag satt mig för att jag ger mig själv den där grejen som tröst istället.
Eller ja, problem och problem, win-win kan man ju också kalla det. Tips på bra belöningar/tröstpris mottages tacksamt!

7 kommentarer:

  1. Fy fan. Sockeravväjning. Min går sådär. Tog ett återfall med hjälp av barnens påskägg idag. Inte så stora. men om vi säger så här: jag kommer att få köpa nytt godis. Till båda äggen. De är tomma nu.

    SvaraRadera
  2. Ett tips (som du kanske redan gör eftersom du äter kvarg och bär) är att mixa kvarg och bär med stavmixer. Sockerjunkie som jag är så brukar jag ha i typ 2 gram vaniljsocker till 150 g kvarg. Inbillar mig att det gör smakskillnad och är kanske 8 kcal.
    Ett annat kvarg-tips är att blanda kvarg + citronpeppar + lite salt + hackad gräslök + hackad persilja + hackad dill = världsagod kall fisksås. Jag kan äta den med sked direkt ur skålen.
    Har dessvärre inga bra tips på delmålsbelöningar eftersom jag inte lyckats skilja mig från mat/godis-belöningar själv.
    Att köpa en ny skiva känns lite... 90-tal. Kanske en bra spelning?

    SvaraRadera
  3. Har själv varit utan socker i tre å en halv veckor nu! Kan inte säg att det varit helt enkelt... Men det gör gott! Stoppar gärna ner näsan i en godispåse å sniffar emellanåt.
    Har gjort mig av med många av mina extrakilo=) Så jävla gött!

    Bästa belöningen är väl ändå en ny tattoo=)
    Det satsar jag på. Gjorde fö en ny härom veckan.
    /CC

    SvaraRadera
  4. hej ponni! jag tror nästan jag läst att sockerberoende och heroinberoende är jämförbart? vet inte om jag hittar på detta? men iallafall, stay strong! det kommer vara så jävla värt när du är fri från sockerjävulen. jag är ju inte med i fitnessfighten men jag kör mitt eget race (as always) och är vegetarian och satsar på att träna varje dag. mitt mål är enkelt, jag vill börja tycka om att springa så att jag gör det för att jag gillar det och inte bara för att det är "bra för mig". har precis gjort en smoothie till frukost, innehållande banan, tofu, mjölk, hallon, och sen ska jag iväg och löpa. puss på dig ponnyn!

    SvaraRadera
  5. Usch ja, sockerberoende är icka att leka med! Som tur är så går det bort väldigt fort, inom en vecka är suget i princip borta. Efter den här månaden kommer du tycka att allt som är naturligt sött smakar mycket mer och godare än innan och allt som har tillsatt socker kommer smaka URK! Promise!
    Heja dig! :)

    Puss puss

    SvaraRadera
  6. Jag käkar kromtabletter fr holistic för att slippa sötsug!

    SvaraRadera