tisdag 24 april 2012

Historien om mitt nät-troll

Med tanke på antalet unika besökare som passerar här varje månad så har jag varit väldigt förskonad från så kallade nät-troll. Men, det finns en tjej som hållit på och skickat neggo-kommentarer så ofta att det börjar bli lite komiskt.

I början var det inte så kul. Hon skickade rätt fula meddelande på Facebook (med falsk användare) och skrev anonymt på bloggen. Och en dag fick jag nog och började kolla upp kommentarerna jag fått och jämföra deras IP-nummer – och så plötsligt upptäckte jag ett mönster. Och jag såg att IP-numret var samma som det som ägdes av en domän som hennes pojkvän hade och poletten trillade ner.

Det sitter alltså en tjej i en by mellan Malmö och Lund och är... jag vet inte, svartsjuk (?) på mig för att hennes kille gillar (eller, gillade) och brukar kommentera (eller, brukade kommentera) min blogg? Alltså, jag vet inte men det är den enda förklaringen jag har. Och det är så fåniga kommentarer – i dag till exempel att jag borde fått kräksjukan istället för att bli förkyld eftersom jag nu bara skulle ligga hemma och äta och gå upp två kilo.
Man ba "eeh okej?".
Eller kommentaren "varför köper du inte bara nya jeans?" när jag plötsligt kunde stänga brallorna. Inget genuint taskigt alltså, bara små tjuvnyp. Ibland lite oftare, ibland dröjer det veckor mellan kommentarerna. Men de fortsätter komma.

Jag undrar om hon vet att det var flera år sedan jag fattade vem hon är.

19 kommentarer:

  1. Hahahaha! Allvar? Fortfarande? Stackars tjej, hon kan ju inte må riktigt bra... ;)

    SvaraRadera
  2. Haha! Det är ju bara ett bevis på hur stor du är! Alla superbloggare har haters! You go Pony!!

    SvaraRadera
  3. Alltså jag fnissar ihjäl mig!

    SvaraRadera
  4. Haha! Och samtidigt snyft, stackars tjej!! Att så enträget näthata måste ta sån energi, och förmodligen minskas självkänslan för varje elakt ord hon skriver.

    SvaraRadera
  5. Hahaha! Det är så de ska tas!

    SvaraRadera
  6. Haha. ;) In her face med detta inlägget då. :_D
    Har själv blivit utsatt för en stalker på min blogg. Destovärre snokade hon bara och babblade IRL så det tog lite längre innan jag kom på det.. Men det är nästan kusligt vad man upptäcker då man börjar kolla vem som läser (IP´n, spåraren etc...)

    SvaraRadera
  7. I framtiden kommer det säkert finnas en sjukdomsdiagnos för trollens beteende på internet :D. Jag har bara så svårt att fatta vilken tillfredsställelse det ger att skriva elaka små kommentarer?

    SvaraRadera
  8. Oh no, du kom på mig! ;D Nä, men det är ju sjukt vad folk har lite att göra och väldigt tragiskt att det är något sånt här man väljer att lägga energi på. men men, haters gonna hate.

    SvaraRadera
  9. Damn Maua var innan mig... ajg skulle precis skriva det med... DAMN du kom på mig...

    Äh, det är så onödigt med folk som är taskig! Du är gry min kära Mirijam... även om vi aldrig lyckas träffas!

    SvaraRadera
  10. människor och internet alltså!
    att man lägger tid på att DELS gå in och läsa en blogg man uppenbarligen inte gillar, och att man DESSUTOM måste fälla kommentarer också!

    för mig är den här bloggen i alla fall ett MYCKET trevligt andningshål full med färg och pepp! tack för det!

    SvaraRadera
  11. Herregud, flera ÅR säger du? Såg kommentaren om jeansen och undrade vad hennes problem var. Snälla lilla vän, skaffa ett intresse eller nåt att lägga ner den energin på istället.

    SvaraRadera
  12. Har du träffat henne irl? Så stort är ju inte området och alla är inavlade, så det måste ju vara någon "man" känner igen. Så du borde nog stega fram och fråga om hon behöver sällskap till psykakuten...

    SvaraRadera
  13. HAHA, det här var ju sjukt roligt. Hade ju velat se hennes ansiktsuttryck när hon läser det här inlägget. Hoho. Och tänk om killen läser det!! Alltså följetong.

    Misstänker dock att hon är borta iom ditt avslöjande, eller? Och det var väl lika bra, elakingar är ju sjukt ovärda att ha efter sig.

    (Kommentaren om kräksjukan... jag dör!)

    SvaraRadera
  14. Inser du att du just förstört hennes enda intresse? :P Nu kommer hon ju inte ha något att göra. Heja dig!

    SvaraRadera
  15. Hahahahah! jag har också ett gäng sådana. Som liksom inte är direkt elaka utan snarare kommer med liknande pikar och tjuvnyp. Man märker att det handlar om att få trycka till lite. och det gör iallafall mig lite förvirrad. ska jag blocka eller ska jag låta dem hållas? Svårt det där. Jag vill gärna tro gott om de flesta.

    SvaraRadera