torsdag 19 april 2012

Ljud jag hatar på tåg, en lista

Folk som lyssnar på (dålig) musik så högt att de lika gärna kunde ha skitit i att ha några lurar från första början.

Bäbisbarn som nyss upptäckt sina stämband och ba "blibliblaaabligiiiiihhjhhblupobliiiiglääuu" utan att man kan säga till dom eftersom dom inte fattar vad man säger. Plus att dom ju egentligen inte gör något annat än att UTVECKLAS, ohyfsat att be dom sluta med det kan man tycka.

Barn i 8-årsåldern som sitter och lyfter och släpper armstödet i ett aldrig sinande klick klick klick KLICK klick klick klickklick KLICK klickklickklickklick tills man ba "MEN HÅLL KÄFTEN DIN SATANS UNGJÄVEL OCH LÄS EN BOK FÖR HELVETE!!!"

Okej. Eventuellt skrek jag det sista inombords - men ni fattar. Inget av det slår ju dock helvetestrippen mellan Göteborg och Växjö när föräldrarna varit vänliga nog att låta barnen ta med varsin fukking maraccas på tågresan.

3 kommentarer:

  1. Nej, det allra värsta ljudet (och beteendet) är SMASKANDET OCH KLADDANDET MED JÄVLA BAGUETTE MED SKAGENRÖRA FRÅN BISTRON. Ett beteende vanligast hos äldre "affärsresande" med ful slips samt portfölj som skrattar bara med ö HÖHÖHÖÖHÖHÖÖÖÖ.

    SMASK SMASK (räka på slirren) (torka upp med tågservett) HÖHÖHÖ SMASK SMASK. KLADD.

    SKJUT MIG.

    SvaraRadera
  2. tyst avdelning gott folk! tyst avdelning!! aldrig åka utanför den tysta avdelningen!

    SvaraRadera
  3. Tänk på mig då! Varje morgon sitter jag med en 7-åring som sparkar på bordet. Det är som en sjukdom. Sluta sparka på bordet! Jag ska! och sen *bonk bonk bonk* igen. Och sen håller vi på så 40 minuter VARJE MORGON. Dock varvat med "men ta en tugga då!" BARN!!!

    SvaraRadera