onsdagen den 18:e april 2012

Mellanmåls-recension - kesotjosan

I går provade jag sån där keso med torkade tranbär, blåbär och hackade hasselnötter i locket. Jag tänkte att det kunde vara ett smart alternativ till att trycka i sig en dubbeljapp på stan när blodsockret dalar. Finns även med cashewnötter/ananas/papaya/apelsin. 
Och NOMNOMNOM, jag ger den fem av fem klada hestar!

On the flip side: Billigt, gott, bra näringsvärde (140 kcal/100 gram, en burk är 125 gram), Protein 11 g, Kolhydrat 10 g, Fett 6,5 g)

On the down side: Jag är stört allergisk mot hasselnötter.

3 kommentarer:

  1. Tack för tipset, den kanske man skulle prova.
    Men hur gick det för dig? Visste du inte att du var allergisk mot hasselnötter?
    Huvva, kan ju gå illa sånt där :/

    SvaraRadera
  2. Perfekt, tack för tips! Mycket bra såhär mitt i "nu jävlar beach 2012"-satsningen.

    SvaraRadera
  3. Men nuna, dessa har jag missat. Måste vända upp och ned på butiken nästa gång!

    SvaraRadera