måndag 30 april 2012

Några av er som läser här #2

"Jag bloggar på omomigen.blogspot.com om mest ingenting alls. Och alltihop. Jag är verkligt kluven till min blogg, ibland vill jag ösa ur mig (personliga) saker men ger fan i det pga att jag känner folk som läser. Ibland öser jag ur mig av exakt det skälet. För det mesta är det en ren dagbok och allmänt trams. Jag har bloggat i kanske sex år nu på olika adresser och det har blivit en vana och ibland går jag tillbaka och ba "aha, var det så det var"."

"Jag bloggar på gopublic.devote.se. Skriver väl om allt och ingenting. Ganska mycket kläder och produkter. (Fast det är inte nån modeblogg) Mina barn och sambo syns lite då och då. Nåt musiktips ibland. Och lite allmänt babbel. Bland annat om vägen till mina smal-jeans =) (gick upp 30 kilo under senaste graviditeten, som jag nu försöker få bort). Och jag älskar secondhand och vintage prylar, och det är alltid roligt om folk som också gillar sånt hittar till mig, så att jag hittar till dem, så man kan dela med sig av lite loppis-kärlek! Sen gillar jag tatueringar också, men det ser man nog om man ser mig. Ja, det var väl ungefär det! Och jo, en massa matbilder brukar det kunna bli också =)"

"I september förra året separerade maken och jag och jag började studera till förskollärare i Malmö. I detta uppstod bloggen. Jag skriver om genus och feminism, amning och föräldraskap, studentliv och vardagstrams."

"Jaha, ska man beskriva sig själv? Förvirrande. Jag har skitont i ögonen för min man hackar lök och jag är förkyld, så det blir kaka på kaka (vilket i och för sig är gott, tycker jag. Bättre uttryck hade ju varit bajs på spya) och ja... Här är bloggen."



"Åh, det är alltid lika svårt att presentera mig själv! Jag bloggar i alla fall om min vardag, oftast på ett spontant och ej genomtänkt sätt. Jag är föräldraledig och det blir därför en hel del bloggande om Kiddo och om att vara förälder. Det blir en hel del gölleinlägg, men nästan lika många inlägg om de mindre glammiga sidorna av föräldraskapet. Sedan så bloggar jag en hel del om mig själv, om gölliga saker och om TV-serier också!"

"Linnea var namnet. Jag bloggar på chaosby.blogspot.com om allt drama eller icke drama som händer i tändsticksasken a.k.a Sthlm. Just nu är det en del om dejtande, ångestjobb och allt annat i största allmänhet."

"Hej Mirijam, det är jag, Lina, ditt älsklingsfan! Jag är 26 och pluggar på slöjd, Hantverk och Formgivningsprogrammet på Linköpings Universitet. När jag inte skulpterar tuttar och rumpor och visar upp dom på 100kroppar.blogspot.se tecknar jag kroki, pratar med min make, retas med katter och jobbar i en tvålbutik. eh. ja. Egentligen tror jag att du känner mig rätt bra, eftersom jag vålds-facebook-befriendade dig. Anyway, jag <3 mirijam och tigerkorven."

"Jomen jaha då. Anna, bloggar på mandalaya.tumblr.com när jag är larvig, men har en seriös fotoblogg med till firman. Brandman, fotograf, crossfit, frallankorven bernie, ja men lite så. Du följer mig jag följer dig på instagram. Räcker det? Och ja, jag följer för jag älskar vardagsbloggeriet, att få se bitar av andras liv, mycket fascinerande!"

1 kommentar:

  1. Ååååh så himla bra att få bloggtips såhär! Jag var mitt i påskyran och hann inte presentera mig och min blogg men HERREGUD vad jag läser din blogg! :) Så mig får du också gärna lägga upp sen!
    "Jag bloggar på Jennialiskt.se om livet som genusstudent i Uppsala med yra dvärgpudlar varav ena jag ska tävla i agility med i sommar, om mat (vegetariskt och vilt! och bak..) och fotografier på djur/natur/figur och massa vardagliga saker! Jag har några fina tatueringar som jag visar ibland och färgglada frisyrer, och så tränar jag försöker va ordnat politisk då och då. Ned med patriarkatet, typ! Då bjuder jag på schackrutor! Peppen! Komsi komsi!"

    SvaraRadera