söndag 15 april 2012

Stackers stackers Majsan

Ni vet hur det är när mensen gått över tiden eller man bara är sjukt bäbissugen och plötsligt så har hela jävla världen bara exploderat i en uppsjö av icke skyddade samlag och det är gravida kvinnor, barnvagnar och söta bäbisar överallt?

Så har jag det nu, med bord.

Sedan den 24 februari har vi suttit och ätit vår frukost, lunch och middag som två ihopvikta fällknivar i vardagsrumssoffan. Tanken är att vi ska skaffa ett ordentligt matsalsbord istället för köksbord (eftersom köket är yttepyttelitet) MEN VI HITTAR INGET VI VILL HA. Eller, vi hittade ett i teak på samma ställe som vi köpte skänkarna av men missade det precis. Så nu vet vi exakt vad vi vill ha men eftersom vi inte hittar det så sänker vi desperat standarden för varje dag vi kollar runt. Och med vi menar jag som vanligt jag.

"Men det HÄR då? Sjukt fint va?" säger jag hoppfullt och håller upp en bild från ajfånens blocketapp under näsan på Tobbe – som kollar på mig som om jag helt förlorat förståndet. Vilket jag också har, eftersom jag börjat överlägga med mig själv i stil med "det här jättefräscha furubordet skulle väl bli perfekt?".

Och så var jag på Beyond looks idag och såg en rund teakbordsskiva, och precis när jag tänkte att det var för litet såg jag inte bara en, utan två, iläggsskivor och min hjärna började gå i spinn – men så var det sålt. Alltså besvikelsen. Och nu ligger jag här hemma i soffan, bordslös och ledsen och scrollar håglöst på Instragram och det är bara bord bord bord överallt. Precis alla har så fina bord. ALLA! Alla utom jag.

Men jag vet inte. Man kanske kan leva ett lyckligt liv även utan bord?

3 kommentarer:

  1. Maken gillar furu och bara fnyste när jag läste för honom. Jag kunde inte sluta skratta. Det är vår eviga dispyt här hemma. Vårt vardagsrumsbord är i furu och får vara kvar tills jag hittat det perfekta bordet.

    SvaraRadera
  2. Kolla på Antik Pjot här i Danmark vettja :) Du kan kolla på möblerna på deras hemsida. Tror det är antik-pjot.dk.

    SvaraRadera
  3. Maria: Jag skrattar och ryser samtidigt :)

    Moa: Åh vad mycket fint!!! Lyckades hitta ett igår (yey!) men ska verkligen in och glo, vilket ställe!

    SvaraRadera