torsdag 26 april 2012

This just in: JAG ÄR TILLBAKA!

I går ba: dödens lammunge!
I dag ba: frisk som en fisk!

Nu har jag inte förberett ett tal men vill ändå säga några ord. Först och främst vill jag tacka Alka-Seltzer Plus Day&Night och Rhinadvil. Och Otrivin-sprayen. Utan er hade detta inte varit möjligt. Sedan vill jag tacka Tobbe för mathandling och -lagning och vattenhämtning och kaffekokning och allmänt tycksyndomande. Och sist men inte minst vill jag tacka mig själv som hela tiden under alla dessa (fem) dagar verkligen trodde på att jag en dag skulle bli frisk.

TACK!

Peppen nu alltså! Tobbe såg oroligt på mig när jag satt och studsade i soffan och bara: "Majken, du måste ta det lugnt i dag också, flippa inte nu bara för att du känner dig bättre". Och då var klockan alltså fem i sju på morgonen.
Ta det lugnt? BAH! Jag har ju fått livet åter! Jag kan resa mig utan att svimma, gå in i ett annat rum utan att bli kallsvettig, ANDAS MED NÄSAN!

Åh hej underbara vackra torsdag, det här kommer bli en fantastisk dag!

(Det är torsdag i dag va?)

4 kommentarer:

  1. Wohoo vad härligt! Säkert inte en gnutta 'picker uppers' i de där amerikanske pillren. Men hey det funkar ju! :)

    SvaraRadera
  2. Välkommen tillbaka till livet!

    SvaraRadera