torsdag 3 maj 2012

Kvällens bravader

Bajkade iväg till mitt nya tisdags- och torsdagsnöje, vara frivilligledare för Röda korset och lära invandrarkvinnor att cykla. Svinroligt och svinjobbigt att springa böjd som en ostkrok bakom en cykel och parera tyngdpunkten med händerna krampaktigt runt pakethållaren!

Sen var det dags för första passet Military Fitness Training och jag var mentalt förberedd på att dö stora träningsdöden men det var ganska... mesigt faktiskt. Jag hade förväntat mig blodsmak i munnen och mjölksyran från helvetet men jag blev knappt svettig. Okej, det var en hel del statisk träning så jag kommer säkert ångra detta kaxiga utlåtande imorgon - men jag hoppas verkligen att det här var en mjukstartande variant och att advanced-klassen är lite mer... ja, advanced.

3 kommentarer:

  1. NMTv ar galet jobbigt iaf! :)

    SvaraRadera
  2. vad spännande fivilligarbetet låter! vilken grej! så himla bra av dig att göra det!

    haha å kortet på dig, alla står i ring å bah "men koooom nu mirijam" haha

    SvaraRadera
  3. Jag tränar för dom i Göteborg. Jag lovar dig. Prova på passen är ingenting jämfört med dom vanliga! Vi tränar i Slottsskogen, och som uppvärmning kan man tex få gå utfallssteg upp för superbrantbacke. Vi brukar få stå i jägarstol i 5 minuter, springa intervaller upp för backarna, och när man väl kommit upp få göra typ 30 burpees osv. Kräkvarning på varje pass. Skräckblandad förtjusning varje gång hehe

    SvaraRadera