torsdag 3 maj 2012

Mc-peppen nu alltså, sky high!

Dagens mc-lektion gick cirka tusen ziljoner gånger över förväntan! Jag tror att till och med Christian blev förvånad faktiskt. Under lektion #1 fanns det ju liksom inte på kartan att jag skulle kunna köra tillbaks till körskolan, men i dag gick allt så himla smooth!
Jag ba *koppla, växla upp, växla ner, titta på rätt saker, svänga* osv i det ganska öde industrikvarteret tills Christian plötsligt ba "Sväng vänster och sen höger i rondellen där borta" och så var vi liksom hux flux ute i trafiken och körde på som ingenting. Och med "vi" menar jag "jag" eftersom Christian satt bakpå och inte gjorde någonting.

Och sen körde jag runt där och på tillbakavägen så pratade vi bara om min motorcykel som jag borde flytta från garaget och bla bla bla samtidigt som jag körde helt kolugnt i eftermiddagstrafiken. Eller ja, om man med kolugnt menar någon som skrattar hysteriskt och skriker "Men för i helvete Christian, jag kör ju motorcykel på riktigt, JAG KÖR PÅ RIKTIGT!!!"

Annars lät våra konversationer mest så här:

Christian: Det går mycket bättre än förväntat i dag, det här är ju inga problem!
Jag: Nej eller hur, eller hur är jag SJUKT duktig, eller hur går det MYCKET bättre än sist, eller hur verkar det som att jag fattar hur man gör nu, eller hur är jag typ ett UNDERBARN?
Christian: Mmmm.
Jag: Skulle du säga att jag är aningen mer flamsig än merparten av alla dina elever?
Christian: Mmm. Det kan man nog säga. Aningens.

3 kommentarer:

  1. http://swedehurtgoesfit.blogspot.se/2012/05/tag-you-got-me-now-ill-get-you.html

    consider yourself tagged

    SvaraRadera
  2. Men coolt! Nån dag ska jag oxå ta mc-körkort! Lycka till!

    SvaraRadera
  3. Låter bekant det där... (togbmitt mc-kort för ööö... tre? år sedan)

    Jag vill se bilder på din hoj juh! Vill du se min (vadå barnsligt??? Jag är faktiskt 34 år!) så bloggade jag just om den. :)

    SvaraRadera