måndag 7 maj 2012

Några av er som läser här #3

Micha heter jag och jag har en blygsam liten blogg som heter abumlikeyou.blogspot.com, som mestadels är ett substitut för min gamla skunkdagbok nu när skunk har gått i graven. Där blandas de lite större funderingarna ner med jobbrelaterad ångest och sparsamt med bilder (försöker bli bättre på det sista).

Jag och min hjärtevän Maria bloggar tillsammans på tigerbabylove.blogspot.com om vår vardag mest. Och ibland om dagdrömmar och tattueringar. Fast mest om våra barn <3. Love din blogg! 

Emma heter jag, bloggar på emmasofiew.blogspot.com. Pluggar i Östersund vanligtvis men den här terminen spenderas i Whistler. Jag bloggar nog om allt och ingenting egentligen, på sistone har det varit rätt mycket om att det är jobbigt att vara ensam på andra sidan jordklotet utan vänner. Och så gillar jag dig och ditt bloggande! Tack och hej.

Hej! Jag heter Annika och är 32 år och bor i Bogotá, Colombia. Bloggar på Colombialiv. För drygt tio år sedan kunde jag ingen spanska alls, hade noll intresse av Sydamerika och ville helst till Afrika. Sen tog livet några vändningar och jag hamnade i Chile och ja, nu sitter jag här i Bogotá med man och barn och bostadsrätt. Så kan det gå. Men om två år flyttar vi till Sverige ett tag, har vi tänkt. Om inte SD tagit makten innan dess och avskaffat anhöriginvandringen. Då blir jag tvungen att stanna i Colombia i resten av livet. Jag tycker att du är skitrolig och dog av skratt när jag såg dagboksuppläsningsvideon.

Hej! Jag heter egentligen Anna, men kallas oftast för Tiggerrr eller Honey. Jag bloggar mest om mig själv och saker jag gör och började för att jag tycker det är kul att skriva, men tyvärr blir det något sporadiskt då min vansinniga prestationsångest sätter stopp för publicerandet. Jag har bor med man och två bortskämda katter i Göteborg läst till civilingenjör i datateknik på Chalmers, jobbar som techsupport, spelar roller derby, dansar, lyfter tunga vikter, springer, läser kopiösa mängder, spelar TV-spel, dricker öl och skriver. En kollega sa till mig en gång att jag måste hata fritid. Det gör jag inte. Jag vill bara fylla upp den med så mycket kul som möjligt! 
jag heter frida och bloggar på iaintthatblonde.blogspot.com som mest handlar om vad som händer i mitt liv. är student i gävle men vill mest flytta härifrån. skriver om tv och film, feminism, hästar och andra djur och den vanliga vardagen.  jag heter frida och bloggar på http://iaintthatblonde.blogspot.com som mest handlar om vad som händer i mitt liv. är student i gävle men vill mest flytta härifrån. skriver om tv och film, feminism, hästar och andra djur och den vanliga vardagen.
Jag heter Maria och bor i en by strax utanför Falun. Bodde inne i stan tidigare men flyttade ut för att bli sambo med nuvarande maken. Vi renoverade och byggde ut vilket dokumenterades på bloggen. Annars bloggar jag om vardagsliv och i perioder när jag är inspirerad fotar jag en del. En hobby som jag dessutom försöker utveckla genom att gå på fotokurser. Annars gillar jag musik, tatueringar och att köra vår Impala -66. 

Tjabba! Jag heter Maya och bloggar på bestofnorrbotten.blogspot.com. Det blir mycket inredning och träning eftersom jag är utbildad inom båda delarna. Kan även förekomma en hel del kärlek – till katter, mannen, vännerna och familjen. Odlar också under sommaren. Jag tänker att min blogg ska vara inspirerande till att göra saker som är bra för en.


Åh, vad roligt! Jag bloggar på nippertippa.blogspot.com, även om det ibland dröjer mellan inläggen. Jag lämnade ett 9-årigt förhållande bakom mig förra året, så jag skriver ganska mycket om det. Och om sådant som skaver under huden eller som bubblar likt sockerdricka i bröstkorgen. Och ibland om viktiga saker som väskor, feminism, klänningar och film. PS. Du är så himla bra!


Jag heter Anna och bloggar på khaltoanna.blogspot.com dit jag just flyttat. Bloggar mest om hur tantig jag är, ibland om roliga människor i min omgivning t.ex. kulturkrockarna med min palestinska man och om mina språkstudier.

Jag är så självcentrerad att jag bloggar om mitt liv på jagharintebaraenhund.wordpress.com. Inte ett ljud om nagellack och smink. Lite hundtjat, lite bil och en massa surr om mina fina vänner. 

Hej, jag heter Annefia och är bloggare! Jag bloggar på blogg.fialand.com med underrubriken "Pyssel och prat". Pysseldelen handlar väldigt mycket om virkade saker, Ball jointed dolls och dockkläder men också om mera udda saker som födelsedagskort med hängda älgar. Och prat, ja det är allt det där andra som inte faller in under kategorin pyssel. Det är absolut ingen typisk vardagsblogg, den handlar inte alls om "mitt liv" , den handlar bara om vissa enstaka saker som finns i det där livet, t.ex mina katter, min balkongodling, en del recept och förmodligen alldeles för mycket prat om årstider och väder. Det mesta skrivit med en humoristisk touch utan att för den sakens skull vara en humorblogg. Bloggen är helt enkelt väldigt mycket JAG utan att ändå vara särskilt privat och utlämnande. 
Well, here it goes! Jag heter Johanna, bloggar på http://nattpoesi.blogg.se om allt och ingenting. Har försökt rikta in mig på att bara blogga om en sak men misslyckats något så kapitalt. Bloggen är nu fylld med en mix av fina stileben och allmänt dravel. Jag lever i ett långdistansförhållande med världens finaste metal-snubbe för tillfället men står precis inför en flytt och högskolestudier. Mycket som snurrar i huvudet. Som också syns i bloggen. Ja, det är jag dä!

Jag heter Lisa, 28 år och bloggar på mybloodysunday.blogspot.com där jag skriver en alldeles vanlig vardagsblogg om huset på landet, vardagens funderingar, livet som tvåbarnsmorsa, 2-åringens trots och ehm ptja.. livet. Drömmer våta drömmar om ett 50-talskök med en sån där kitchen aid i, där jag kan baka och laga mat till alla jag känner. Jag har följt dig i drygt ett år skulle jag tro. Älskar din blögg! Lyssnar på Thåström, Band of Horses, First aid kit, The Shins mfl mlf. Innan jag fick två dösöta ungar åkte jag land och rike runt på festivaler, något jag kan sakna enormt idag. 
Jag bloggar på Jennialiskt.se om livet som genusstudent i Uppsala med yra dvärgpudlar varav ena jag ska tävla i agility med i sommar, om mat (vegetariskt och vilt! och bak..) och fotografier på djur/natur/figur och massa vardagliga saker! Jag har några fina tatueringar som jag visar ibland och färgglada frisyrer, och så tränar jag försöker va ordnat politisk då och då. Ned med patriarkatet, typ! Då bjuder jag på schackrutor! Peppen! Komsi komsi!

3 kommentarer:

  1. Tack för länkkärleken fina du! Nu önskar jag bara att det skulle kunna gå att kommentera i min blogg också...

    SvaraRadera
  2. Majsan! När var hur skulle man ha lämnat den där kommentaren? Jag gör såhär: eftersom jag skrev ihop en beskrivning av dig alldeles själv så ger jag dig i uppdrag att ( om du vill och jag platsar) göra detsamma. Dvs, nej, jag tänker inte skriva vem jag är, det får DU göra. He, he. Nu lutar jag mig tillbaka och inväntar zilljoners läsare tillbaka. Sweeet!

    SvaraRadera
  3. Hej Mirjam! Älskar din blogg och följer den varje dag.. Undrar hur man får ett sådant fint omdöme så man hamnar så här fint i din blogg! Jätte härligt att kunna få läsa om andra härliga bloggare och få motivation och inspiration.. Ett bra sätt för en annan att hitta rätt bland mängder av bloggar!! Du är grym för övrigt!!
    /kärlek till dig från mig

    SvaraRadera