tisdag 29 maj 2012

Ni ba: men vart körde du då?

Jag körde hit. Och jag hoppas av hela mitt lilla hjärta att jag får komma tillbaks i höst. Chansen är en på fem, så det är inte helt omöjligt. Håll tummarna!

Edit: Tänkte inte jinxa något genom att berätta vad jag gjorde där, men jag är alldeles för peppad för att kunna vara tyst. Så, jag var på intervju för ett jobb som sidekick för ett program på P4 Kristianstad. Dom ba "vi behöver någon som är allmänbildad och rapp och ganska rolig" och jag ba "ta mig ta mig ta mig! JAG ÄR ALLT DET DÄR!"
Övriga ödmjuka tankar: Vara rolig i radio och jobba i ett litet festligt team, det där jobbet är ju som gjort för mig!

Hittills i min journalistkarriär har jag aldrig inkasserat några pengar för att prata, däremot fick jag i min barndom ganska ofta betalt för att vara tyst, men de historierna kan vi ta en annan gång. 

8 kommentarer:

  1. Men vars ÄÄÄÄÄÄÄÄÄR det?

    /Anna

    SvaraRadera
  2. OOOOOOOH NYFIKENHETEN! Lycka till! :)

    SvaraRadera
  3. Anar att bilens logga på bilden har något med saken att göra... Eller?

    SvaraRadera
  4. Spännande=)
    /CC

    SvaraRadera
  5. Tack för tillägg, det låter onekligen som ett superduperuppdrag för dig! Sjuuukt spännande!

    /A

    SvaraRadera
  6. Jag kan en av historierna när du fick pengar för att vara tyst;)

    SvaraRadera
  7. Om du får jobbet måste jag nog börja lyssna på Radio Kristianstad. Det gör lite ont, men jag måste nog. Jag har för övrigt varit städerska där en gång, i det där huset. Lycka till!

    SvaraRadera