lördagen den 2:e juni 2012

Lördag: hemnetknarkar och dricker kaffe

Peppen på jobbet: o-er-hörd
Peppen på att behöva flytta: egentligen inte lika oerhörd, älskar mitt Malmö etc

Men så fastnar jag på Hemnet och kollar på hus (GLÖM att jag sätter mig i en lägenhet i centrala Kristianstad!) och tänker att "skit samma att jag känner noll personer i Östra Sönnarslöv, detta måste ju vara paradiset på jorden". Och så ringer jag banken och bokar möten och googlar servitut och pantbrev och räknar på handpenning och tänker att "okej, det här med hus är ju rätt festligt ändå".

För en vecka sedan var jag fortfarande kvar i San Diego med ett mail om en jobbintervju i inkorgen. Nu sitter jag och undrar om inte detta hus vore något. Åh. Livet alltså.

9 kommentarer:

  1. Låter som perfekt lördags-göra. Super grattis till jobbet!!! Passar dig perfekt. Ska självklart lyssna på webben, sjuukt spännande.

    Kram från Anne-Sofie i ett regnigt och blåsigt Stockholm.

    SvaraRadera
  2. Åhus!
    Flytta till Åhus och du kommer alltid vara lycklig (typ).

    Grattis till jobbet!

    SvaraRadera
  3. Jättefint! Såna hus funderar jag på stup i kvarten.

    SvaraRadera
  4. Det där huset ser verkligen hur mysigt som helst ut! :)

    SvaraRadera
  5. Men alltså har du fått FAST JOBB på SR?? Det är ju extremt ovanligt, jag tänkte att det bara var programanställning (som det brukar vara inom vår bransch) men då köper man ju inte hus direkt så GRATTIS!!

    SvaraRadera
  6. Och shit vilket fint hus! KÖP!

    SvaraRadera
  7. Ha! Jag har bott i en lya i centrala Kristianstad!

    SvaraRadera
  8. Lilla vovsingen är köpt o ö sönnarslöv, så vi har hängt där en del under våren. En otroligt söt o pittoresk by, stort plus att man passerar everöd o kan spana på hoppare ;-)

    SvaraRadera
  9. Huset ser jättefint ut, men det kan vara jobbigt med en enda granne så nära. (Såg jag på kartan.) Kemin måste ju stämma väldigt bra i det läget.

    SvaraRadera