tisdag 17 juli 2012

Uppdatering av vardagen

Snabb fråga: har jag skrivit att vi ska flytta från lägenheten? Nå, det ska vi i alla fall. Jag kommer ju inte kunna bo kvar i Malmö när jag börjar nya jobbet i Kristianstad eftersom jag börjar så tidigt på morgonen, och Tobbe pluggar ju ändå i Kristianstad så det är ju ingen idé att han bor kvar i den här enorma Malmölägenheten ensam. Så, vid månadsskiftet tar grannens dotter över vår lägenhet och Tobbe får tillbaks sin som han hyrt ut i andra hand. Sen bor vi där lite i två veckor innan jag tar mitt pick och pack till Åhus och Tobbe stannar kvar eftersom han gör sin praktik i södra Skåne och inte kan pendla.

Och det ska bli så sjukt skönt. Tanken på 96 kvadrat i centrum lät bättre i teorin än i praktiken, eftersom det är ett sådant satans liv här. De håller på och bygger om fasaden på köpcentrumet mitt emot oss, vilket innebär att vi har den bröligaste sortens byggarbetsplats på andra sidan gatan, det sågas i stålbalkar och borras i betong så det står härliga till. Och så har de flyttat bankomaten så den är exakt utanför vårt sovrumsfönster vilket gör att det känns som att man har en drös gapande fyllon i lägenheten mellan klockan 21 och 03 varje helg. Åh, giv mig styrka.

Men snart. SNART. Så ska jag flytta till min stuga sju minuters promenad från havet i Åhus. Och på helgerna kan jag köra ut till klubben och hoppa lite fallskärm och umgås innan jag kör hem igen – och kanske ta en kopp te på mitt lilla trädäck innan jag går och lägger mig. Inga byggarbetare, inga fulla skräniga människor, ingenting. Bara tallarnas sus och någon liten gollig fågel som kvittrar medan solen går ner. Fy fan vad fint det ska bli.

Hej hej mitt nya hem!

16 kommentarer:

  1. Den där stugan låter helt underbar. Hoppas det blir grymt!

    SvaraRadera
  2. Inte lika grym som BEXET! *blinkblink*

    SvaraRadera
  3. SÅÅÅ HIMLA FINT, det låter helt underbart! GRATTIS! :D

    SvaraRadera
  4. Oj, så fint!! (Inte alls lite avis...)

    SvaraRadera
  5. Vad fint det låter.
    Grattis :)

    SvaraRadera
  6. Så jävla mysigt ser det ut!

    SvaraRadera
  7. Så nice!
    Du, vad gör du imorgon? Hänga med på cirkelträning på ribban kl 18? (Det är gratis och Actic håller i det=)

    SvaraRadera
  8. Men åh! Vad mysigt det ser ut, och så härligt det låter! Men berätta mer!!!! Vill veta ALLT om denna stuga!
    Kram Anne-Sofie

    SvaraRadera
  9. Får man bjussa in sig själv på te(frågetecken) :-)

    SvaraRadera
  10. Är det typ i det området där alla vägarna har fågelnamn? I så fall har jag hängt asmycket där under gymnasiet! Förstå vilka ädla fotspår du får trampa i! :D

    SvaraRadera
  11. Åh, underbart!! Det ser ljuvligt ut! Grattis!

    SvaraRadera
  12. åh, hus! härligt! men jag fattar inte, är åhus nära kristianstad? kan ju kolla en karta förstås hehe... berätta gärna mer om huset, ser superhärligt ut!

    SvaraRadera
  13. Vad nice. Men hur ska du klara dig utan Malmö? Är inte du och Malmö tighta som få?

    SvaraRadera
  14. Åhus som är så mysigt och fint! Stugan ser väldigt Åhus-ig ut. Grattis!!! (Tillbringade 2 år av mitt liv i Norra Åsum, det är ju nära Åhus men inte direkt lika mysigt. LOL)

    SvaraRadera
  15. Det ser så himla fint ut! Varför inte bo där jämt?

    SvaraRadera