söndag 5 augusti 2012

Sedan sist - med hjälp av Instagram


Mer ölhäng med Idha, den här gången var även den äkta maken med. Mycket trevligt men det blev en ganska tidig kväll eftersom jag skulle till frissan dagen efter. Och ja - det ser ut som att vi har samma frisyr men det är stoooor skillnad! Jag inser även att jag ibland ser ut som typ tolv, den här bilden är ju ett exempel på det.


Och så gårdagen då, efter 3.5 timme hos en ny frisör (dock på samma dyra salong) såg jag ut så här. Fläckig färg, ojämnt klippt och sur. Lite av det korta är blont, några av längderna där bak har fått mörk färg på sig och utväxten är... beige? Det såg bra ut när jag kollade på salongen men när jag kom hem och speglade mig lite noggrannare så ba VAD I HELV...?

Och självklart stängde dom klockan 14 igår och har stängt idag, men jag har mailat salongen och ska ringa direkt när dom öppnar imorgon. Jag har aldrig reklamerat ett frisörbesök förut, men jag betalar fan inte 1550 kronor för något jag hade kunnat misslyckas med själv. Eller okej, nu lät jag helt tuff, förmodligen kommer jag börja böla när jag väl står där med mitt fula hår, men ändå. Har ett dygn på mig att jobba upp ilskan.

Har du gått tillbaks och slagit näven i friserbordet med bra resultat? Eller är du frisör och kan lugna mig med att dom kommer fixa detta utan att bråka och/eller ta extra betalt? Uuuhh, mina nerver!

11 kommentarer:

  1. Stå på dig! Är du inte nöjd så klaga skiten ur dig!!! El ja börja lite lätt men ändå missnöjt så blir de nog bra! Hoppas du får en bra kompensation som gör dig glad igen!

    SvaraRadera
  2. En gång gick jag tillbaka två gånger innan jag blev nöjd. Det var ju lite pinsamt, men frisören var mkt mån om att jag skulle bli nöjd. Det blev bra till slut. Och jag behövde inte betala extra. De flesta är nog så tror jag, de vill ju inte ha missnöjda kunder.

    SvaraRadera
  3. Har klagat flera ggr fast på olika ställen såklart (går inte tillbaka dit man är missnöjd. Har gått bra varje gång.

    Tror man måste stå på sig för självklart kommer de försöka intala en att det ine aaaalls är nåt fel eller fult. Så bli sur snabbare än du tror att det behövs!

    SvaraRadera
  4. Jag gick tillbaka till min frisör tidigare i år då frisyren inte höll utan det mest såg ut som om jag hade en hårhjälm på mig. Detta var alltså fyra veckor efter klippningen(och jag klipper mig normalt var 6:e vecka) men han klämde in en tid till mig och klippte mig för halva priset. Tycker det var väldigt snällt, jag var ju trots allt närmare en ny klippning än den gamla.

    SvaraRadera
  5. så.många.dåliga.klippningar på mig!! jag har ett sätt att hitta de mest inkompetenta frisörerna, och så har jag tydligen bångstyrigt hår fast det mest bara hänger. om jag har kvar förtroende för frisör skulle jag gå tillbaka, men när jag har haft mina värsta klippningar har jag gått till ny frisör och drömt om att bränna ner föregående salong. det finns fantastiskt urdåliga frisörer, och jag är inte ens petnoga. det har varit långa oklippta längder som puffats upp i sanslösa stajlingar, det har varit hackiga nackar (och när jag sa till flyttade hacken bara på sig...) och dyngblöta hår... nu har jag börjat stöta på kompetenta frisörer, och de kan man ju snacka med! de har en estetisk ådra och noggrann hand. har en frisör släppt ut dig med såna fel som du beskriver skulle jag vara fett skeptisk till den, har hon verkligen kompetens att kunna styra upp det?

    SvaraRadera
  6. Usch vad trist! Frisyren ser ju annars ball ut så här på bild.

    Jag har alltid fasat mer för frisörbesök än att gå till tandläkaren, så det här läget kan man lugnt säga har varit ett av mina största mardrömmar (tills jag hittade den allra bästa frisören, fast det är tyvärr i Stockholm.)

    I alla fall. Som service-kvinna skulle jag säga att salongen/frisören du gått till alla gånger kommer att ta hand om ditt reklamationsärende på största allvar, om de är seriösa. Med tanke på prissättningen är det verkligen ingen tvekan om att du ska reklamera. Däremot tror jag personligen att man vinner på att vara trevlig/beklagande. Självklart ska du ha din argumentation klar för dig om du stöter på ett spån, men man vill ju hamna i samförstånd med personen som ska rätta till arbetet. Då är det nog bra att inte varit sur och otrevlig innan, just sayin´.

    Lycka till!

    /A

    SvaraRadera
  7. Jag har aldrig vågat klaga, men det är så många gånger jag borde ha gjort det. Började klippa mig själv i höstas och jag tror jag fortsätter med det. Jag är billig, och det blir iaf nästan som jag vill ha det! Du är modig som vågar klaga, och det är klart du ska göra det! Särskilt för de pengarna.

    SvaraRadera
  8. Jag har blivit riktigt missnöjd ett par gånger, men inte vågat gå tillbaka av rädsla för att de skulle göra det ännu värre. Men jag borde förstås ha gått tillbaka egentligen. Stå på dig, för så mycket pengar ska håret bli perfekt!

    SvaraRadera
  9. Stå på dig! De kommer säkert rätta till det åt dig. Själv skulle jag klippa page en gång men kom hem med pottfrisyr. Då är det svårt för dem att göra nått åt det. Såg ut som en man och gick aldrig mer tillbaka.

    Kan rekommendera Cindy på salong Vi på djäknegatan, hon är grym på både färg och klipp!!

    SvaraRadera
  10. Jag har just råkat ut för samma sak!
    Betalar man 1000 kronor för att bleka utväxten så förväntar man sej att det ska bli bra!
    Min utväxt blev pissgul/orange. Gick tillbaka efter 3 veckor och skulle få det fixat. Håret såg bra ut på salongen och jag fick betala fullt pris,(Påpekade dock att det var dyrt)fick då en schampo och balsamflaska som kompensation(?) När jag kom hem så såg jag att utväxten var kopparfärgad/gul/orange!

    Jag orkar inte gå tillbaka igen och klaga, de erbjuder endast att fixa håret gratis men jag vill hellre ha pengarna tillbaka.

    Det är inte lätt att vara blond!

    SvaraRadera
  11. Du borde börja gå till min kompis Jenny på Big hair mama. Hon är bäst+att det är ekofärg.

    SvaraRadera