måndag 31 december 2012

Ännu en sån däringa årssammanfattning

Hur har ditt 2012 varit?
Åh fy fan. Så jävla dåligt och så jävla bra. Fast det dåliga lägger en sådan äcklig skugga över resten att det nog överväger. Jag kommer inte skratta glatt och kasta konfetti ridandes på en rosa enhörning när jag tänker tillbaks på 2012 om jag säger så.

Blev du kär i år?
Jag var redan upp över öronen kär från året före. Och året före det.

Vad önskar du att du gjort mer?
Sparat pengar. Sjukt tråkigt svar, men det hade suttit fint med ett fett sparkonto nu. Man anpassar ju utgifterna efter inkomsterna och det biter en ganska hårt i röven när man plötsligt tackar ja till ett mindre bra betalt jobb. 

Gjorde du något du aldrig gjort förut?
Jamen, jag tog ju för fan mc-kort! Wiiii! Heja mig, jag är bäst osv! Brrrm brrrm!

Extremt klad hest efter uppkörningen!

Vad önskar du att du gjort mindre?
Tänkt "jag tar det sen" tills det nästan inte fanns något "sen" att ta tag i.  

Vilket datum kommer du minnas mest?
9 juni. När Tobbe plötsligt sa att han älskade mig, men inte var kär i mig längre. Bomben som slog ner då alltså. I ganska många månader efter det låg vi på en "vi jobbar på det"-status som gjorde att jag hade svårt att göra mycket annat än att ligga och gråta i fosterställning. Men jobbandet gav resultat och jag är väldigt glad att vi slapp bli ett av bloggparen som gick skilda vägar under 2012. Men ni ska veta att jag gråtit med varenda en av er när ni har har delat med er av er hjärtesorg. Jag kunde inte, jag hade dött om jag försökt sätta ord på allt som gjorde ont. Tips från coachen: Det är farligt att börja ta varandra för givet. Gör inte det.

Vem har du umgåtts med mest?
Tobbe & Alfie. Lotta. Carolina. Nina och Markus. 

Bästa minnet från 2011?
Varenda sekund från den årliga resan till San Diego – i år med bonusresan till HAWAII – med Helena och Carolina och Cpt Pineapple i maj. Kan inte tro att 2013 blir första våren på fyra år som inte innefattar ett Kalifornien-besök. Snyft.

Honolulu, typiskt trevligt ställe!

Är det något du saknade 2012 som du vill ha år 2013?
Karaktär? Trygghet. En nakenkatt, men det kommer jag aldrig få för Tobbe.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Mycket gladare och mycket ledsnare tror jag. 

Vem/Vilka saknade du?
Copy/paste:ar förra årets svar: Jag saknar folk varje dag. Jag tycker att vi borde kapa bort den där trökiga delen mellan Skåne och Stockholm så att jag har närmre till mina fina internetkompisar där. Egentligen borde vi lägga både Stockholm och Göteborg i Skåne så att det bara var att cykla iväg och hälsa på när man kände för det. Och så är det som vanligt 111 mil för många till min familj.

Största misstaget?
Att tänka "det gäller inte oss". Ganska skrattretande att man gått runt och trott att man är en halva av ett par som inte behöver jobba på sin relation. HAHAHA typ. Fast utan att det är det minsta roligt då.

Tror du att år 2013 kommer blir bättre eller sämre än 2012?
Åh herregud – SÅ. MYCKET. BÄTTRE.

Vad gjorde dig riktigt glad i år?
Att jag fick jobb på Sveriges Radio. Att jag hittade ett sånt himla fint litet hus att hyra precis vid havet. Att jag började träna ordentligt och gick från trött och slö till pigg och peppad. Och självklart att jag och Tobbe tog oss igenom vår kris. Alltså, lättnaden!

Vilken var din bästa månad?
September kanske? Britt-/indiansommar, nytt svinroligt radiojobb och bara fem små minuter till havet hemifrån. Och oktober, med fina varma höstrundor på hoj med Pattsy och Sandra och Carolina.

En vanlig dag i Åhus efter jobbet.
Finns det något som du skulle kunna ha gjort bättre?
Eh, JA!? Så mycket att jag inte ens vet var jag ska börja, så det är bara att hoppas att jag lärt mig något av det. Det borde jag gjort va? VA?

Hur skulle du beskriva din stil 2012?
Same old. Prickigt och randigt och leopard och och enorma mängder färgglad trikå.

Vilka länder besökte du?
USA (San Diego, O'ahu), Frankrike (Val Ceniz) och så Danmark då, om man räknar Köpenhamn. Men det gör man ju typ inte.

Hur kommer nästa år att skilja sig från det här?
Jag och Tobbe kommer bo tillsammans i Åhus och leva snålare än snålast och peppa för Jämtlandsflytt. Woohoo, vardag i fjällen, så himla fett!

8 kommentarer:

  1. Å världens kram till dig alltså!
    Alla förhållanden går igenom den där krisen tror jag. Men så fint när båda vill och orkar kämpa! (Så det inte blir som för oss... :/ )

    Puss på dig och hoppas ditt/ert 2013 blir freakin awesome!


    SvaraRadera
  2. Det låter någonstans ändå som att det slutade i något bra. Hoppas nästa år blir kalas.

    SvaraRadera
  3. Gott nytt år på dej. Va skönt att ni tog er igenom krisen och kom ut på andra sidan fortfarande hållande varandra i händerna. Massor av kramar till er båda och ett gott 2013! Varför har du blandat in 2011? Puss

    SvaraRadera
  4. 2013 kommer bli grymt! Du är grym!

    SvaraRadera
  5. Alltså, jag blir så genuint jättelycklig för din skull när jag läser att ni tagit er genom krisen. Så där att det riktigt värmer i hjärtrötterna. Föstår ÄNNU mer nu hur mycket den långsiktiga flyttplanen betyder för dig/er. Hoppas 2013 verkligen blir ett toppenår!

    SvaraRadera
  6. Härlig sammanfattning! Jag önskar dig allt gott inför 2013 med alla nya äventyr som det innebär! <3

    SvaraRadera
  7. God fortsättning Mirijam! 2013 kommer bli awesome!

    SvaraRadera
  8. Har du några konkreta tips på hur man kan jobba på sin relation när ens partner inte känner för det längre? Jag ligger själv just nu i fosterställning och gråter krokodiltårar...

    SvaraRadera