lördag 29 december 2012

Tvåårsplanen comin' up!

Okej okej, jag vet att ni väntar. Och det var faktiskt kasst av mig att locka med en spännande mellandagscliffhanger och sedan bara strunta i att berätta fortsättningen, sorry! Men den som väntar på något gott osv, här kommer det, beredda?

Som längst kan min programanställning förlängas till augusti 2014 och Tobbe blir klar med sin utbildning i december samma år. Efter det har vi inget som håller kvar oss i Skåne längre. Och då tänkte vi flytta till Östersund/Åre.


[infogar extra plats här så att ni får lite tid på er att komma över chocken]


[okej, nu har ni chockat klart]


Tills dess ska vi leva snålare än alla snåla människor ni någonsin träffat, jag ska läsa upp lite betyg så jag får högskolekompetens (mina 600 poäng snowboard gick tydligen inte att räkna om till normala betyg i det här århundradet, SAY WHAT!?) och sen ska jag utbilda mig till något inom säkerhet/räddning med slutmålet att få jobba som lavinhundsförare/fjällräddare. Brandman kanske?

Östersunds sjukhus är superbra och har alla vidareutbildningar som Tobbe kan tänkas vilja gå (akutvård, ambulans, helikopter osv) så han kommer ha jättelätt att få jobb där sen. 

Sedan jag flyttade hemifrån som 15-åring har jag alltid sagt att "jag ska aldrig flytta hem igen", och det står jag fast vid. Näsåker och trakterna däromkring har ingenting att erbjuda oss. Östersund däremot har en jättebra fallskärmsklubb, nära till Åre och jättefina motorcykelvägar. Att ha sommar åtta månader om året som vi har här i Skåne är fantastiskt, men vad ska man göra resterande fyra månader om året? Bor vi där har vi något att göra året runt. Vi kan spåra lite manchester på morgonen och ändå hinna med ett trackhopp i solnedgången innan middag. Svindlande tanke.

Dessutom får man i de krokarna ett sånt här hus för bara lite mer än vad våra två mesiga pluttbostadsrätter kostar i Malmö och bara det är ju skäl nog att flytta.


Ja, så ligger det alltså till. Från Skåne till Norrland om två år. Frågor på det?

23 kommentarer:

  1. Jag tycker era planer är fantastisk trevliga och mycket kloka. Puss och kram.

    SvaraRadera
  2. Näe. Då kan du hänga med min bror om du vill!

    SvaraRadera
  3. Alfie var det första jag tänkte ...
    Men jag förstår er. Kan du utbilda dig till det du vill i Östersund?
    Jag brukar titta på 112 på liv och död och mina absoluta favoriter är gänget från Östersund ...

    SvaraRadera
  4. Bara en, vill ni adoptera mig? Tycker det låter som väldans trevliga planer. Fast jag håller med dom andra, hur löser ni det med Alfie?

    SvaraRadera
  5. Låter jävligt spännande! Vi får försöka hänga nåt innan ni flyttar, vi har ju två år på oss att få till nån bloggdejt ;)

    SvaraRadera
  6. Inga frågor! Bra beslut! :) Vi flyttade i april från huvudstaden och har inte ångrat oss minsta lilla :)

    SvaraRadera
  7. Östersund, fasen va nice. Jag har nyss fått fast jobb där med :) kan rekommendera risk- och krishanteringsprogrammet på universitetet där om du vill jobba med säkerhet!!

    SvaraRadera
  8. Fyfan JA det låter ju helt klockrent för er! ÄLSKART!

    SvaraRadera
  9. Fan va du kan. Imponerad
    Henrik

    SvaraRadera
  10. Men skitspännande planer! Heja, heja, heja!

    SvaraRadera
  11. Blir både impad och pepp, kör så det ryker!

    SvaraRadera
  12. Nämen, välkomna till Östersund ^^ Om två år är nog kanske jag tillbaka där också, då kan jag stalka dig irl...

    SvaraRadera
  13. Va kul!!! Kommer ju bli toppen och exakt! Ni kan typ bo i ett slott om ni vill. Gött!

    SvaraRadera
  14. Det där huset får mig också att vilja flytta. Kör!

    SvaraRadera
  15. Just det där med att kunna äga sitt boende OCH få en gräsmatta på köpet utan att vara gift med Zlatan gör att jag också tittar uppåt landet. Tyvärr är min bättre hälft inte alls med på noterna.

    SvaraRadera
  16. Haha vad roligt! Vi har exakt samma planer förutom de yrkena! Jämtland!

    SvaraRadera
  17. <3 Jämtland :)

    Och ÖFSK är en av de absolut trevligaste fallskärmsklubbarna i världen!

    SvaraRadera