måndag 21 januari 2013

Pax för att inte bli ihop med honom!

Du jobbar 50 gånger mer och hårdare än din personal, har du sagt. Hur går familjelivet med fyra småbarn ihop?
– Min fru jobbade på bank när vi träffades, men nu är hon hemma med barnen på heltid. Jag älskar att jobba, och ingen pappa vill ju vara hemmapappa egentligen. Jag tror dessutom att kvinnor, generellt, är bättre på att vara föräldrar än män. De har bättre gener för sånt. Om jag måste välja mellan jobbet och barnen så väljer jag jobbet före dem.

Ryanairs vd Michael O’Leary alltså, vilken fin kille va?

9 kommentarer:

  1. Men fy fan. Jag blir så ledsen på att den där attityden och de där åsikterna finns än i dag, 2013. Suck.

    SvaraRadera
  2. Kan ju hoppas att frugan tycker upplägget funkar annars kan det bli lite jobbigt...
    Känner att även jag kan vara utan honom, så om en skilsmässa är aktuell så tackar jag gärna nej!

    SvaraRadera
  3. tänk - egentligen borde ju bara lesbiska par skaffa barn, jag menar TVÅ kvinnor med dessa excellenta föräldrar gener måste verkligen vara det ultimata... tror du inte vi borde lägga fram detta för honom?

    SvaraRadera
  4. FYFAN för att skaffa barn med en person som resonerar på det viset. Då vet man redan från början att man kommer bli ensamstående förälder liksom. Usch.

    SvaraRadera
  5. Tänker mig att hans fru bar aär tillsammans med honom för pengarna (vet inte vem han är, utgår från att VD:n är rik). Så hon är väl bara gladeare ju mindre tid han spenderar hemma.

    SvaraRadera
  6. Swede Hurt har helt rätt; om nu kvinnor blir bäst föräldrar och männen mest vill jobba (enligt honom), så behöver männen ju bara skänka lite spermier och pengar.....så kan de få jobba sig till en hjärtattack innan 50 och inga barn som gråter vid sjuksängen?

    SvaraRadera
  7. Skönt att han redan är upptagen så vi slipper fundera...

    SvaraRadera
  8. helt jävla stört. hoppas verkligen han är felciterad. annars: idiot.

    SvaraRadera