söndag 27 januari 2013

Plötsligt händer det!

För första gången i vårt 3-åriga förhållande har vi nu gjort veckomatsedel och ska åka och storhandla ALLT som behövs inför de kommande fem dagarna. Kan vecka 5 2013 bli den första veckan någonsin där vi inte kommer sitta hålögt och stirra på varandra och ba "Vad ska vi äta idag?" och sen köra sten-sax-påse om vem som får köra och handla? Jag tror fan det!

Samt: Tobbe tränar på att bli en bra framtida pappa vilket innebär att vi idag ska äta fisk. FISK! Och alltså riktigt fisk, inte små pinnar gjorda av slaktavfall som någon trött svensk sommarjobbare sopat upp från fabriksgolvet på en norsk fiskfabrik. Äkta fin färsk fisk, alltså LYCKAN! 

Edit: Mäh, fiskdisken på Ica var stängd! Återkommer med framtida fiskrapporter.

4 kommentarer:

  1. jag brukar oxå känna mig så jäkla nöjd när vi gör veckomatsedel och så. och nu, sedan lillan äter typ samma som oss är det skitjobbigt att varje dag fundera ut vad vi ska äta, för nu måste det ju typ vara nyttigt och från alla kostcirkelns delar och så. lättare när det bara var två vuxna som skulle äta, då funkar det ju med chips och dip eller fil och flingor eller vad man nu är sugen på.
    i alla fall.
    ibland händer det att jag skriver ihop en sjukt pretto veckomatlista, handlar och är så där sjukt nöjd. men sedan efter ett par dagar kommer jag ändå alltid på att jag är sugen på något annat, som inte står på listan....så då måste vi ändå gå till affären. men nu när lillan ska börja på föris känns det som ett måste med veckomatsedel, så då MÅSTE jag skärpa mig. måste.
    det blev ju ett verkligt uppåt inlägg det här. inte meningen att låta negativ. jag tycker ni är duktiga som skriver matlistor och handlar och så. kan man inte få veta vad ni ska äta oxå (så jag kan sno lite idéer.. ;) )

    igen, så kul att ni ska få en liten bebis. det absolut bästa i hela hela världen.
    kram

    SvaraRadera
  2. Och, förlåt för uppsatsen ;)

    SvaraRadera
  3. Heja Tobbe hoppas fisken smakade!

    SvaraRadera
  4. Ja, vi ska ocksa börja med veckohandling nu när Gael börjar pa föris. Spännande, spännande....

    Tips: www.vegomatsedel.se (ni kanske inte är veggos, men kan ju vara praktiskt ända när fantasin tryter)

    SvaraRadera