söndag 6 januari 2013

SÅ tröttsamt att alltid ha rätt!

Hade en diskussion med en vän i morse. Vi snackade om ditten och datten och jag sa att med sex plus och regn är det dåliga odds för att eventuell snö ska kunna lägga sig ordentligt den närmsta tiden och sen är det mars och vår. VÅR!
Hon hävdade dock att "vintern kan ofta komma så sent som i mars" varpå jag hånskrattade och författade ett vad som gick ut på att den som förlorade vadet skulle ge den andra massage. Hon hånskrattade och bara "DU SKA MASSERA MINA MOUNT EVEREST-FÖTTER!" eftersom hon i april ska traska den nätta vägen upp till basecamp där, men alltså – det kommer inte hända. Mars är inte vinter, inte i Skåne – mars är vår.
Källa: min blogg de senaste sex åren.

 Bilder från mars 2007, 2008, 2009, 2010, 2011 och 2012.
*har rätt*
*är redo för massage*

4 kommentarer:

  1. Ja men gud ja. I mars är det ju till och med vår(ish) i Stockholm.

    SvaraRadera
  2. Verkar som att jag får ta min eventuella Skåneresa efter mamma och pappas Mexico-tripp, hinner inte innan. I så fall några dagar i slutet av feb, typ 18e till 21a. Kommer nog bara hinna med Kristianstad dock men det gör ju inget för där är ju duuuu!!!! Typ. Åhus räknas till K-stad säger vi.

    Vilket är nästan Mars dvs VÅR!!! Japp, så säger vi. Grejt!

    SvaraRadera
  3. hoppas stenhårt på vår i mars! då är jag mer än redo;)
    ps. har slängt ut granen!

    SvaraRadera
  4. Kommer alltid snö i början på april vareviga år i Skåne.

    SvaraRadera