måndag 11 februari 2013

Blogger Boot Camp comin' up!

Jag anmälde mig ju glad i hågen till Blogger Boot Camp i höstas. Och även om bäbisplanerna var igång så trodde jag väl aldrig att det skulle så snabbt så att vårens stora träningsfest skulle innehålla en 20-veckors gravidmage. Men det visste nog de högre makterna som fick mig att anmäla mig så sent (okej, alla 130 platser försvann på ett dygn, så inte jättesent) att det bara fanns spinningklasser kvar.

Jag är inget jättefan av spinning om jag får välja. Nu fick jag ju inte välja, så jag log och såg glad ut och tänkte att de här superinstruktörerna kanske kan få upp mitt intresse för att cykla i grupp. Vilket jag nu tänker är jättebra, för det känns inte som att jag hade kunnat få ut så mycket som jag önskat av typ crossfit och mudmania-passen med magen i högsta hugg. Cykling däremot – perfekt!

Kollade min anmälning snabbt och såg att jag ju anmält mig till fighting spirit också, en "adrenalinfylld svettsprutande klass". Hm. Blev lite nervös och mailade Helena Falk som håller i passet för att berätta om mitt välsignade tillstånd och berätta att jag inte direkt kommer formtoppa just den helgen, och att det kommer vara synd om den som hamnar med mig eftersom jag inte kommer kunna hålla mitsar framför mig osv. Eller kan och kan, men tänk om någon sparkar snett och träffar Kenneth? Iiik. Får se vad hon svarar, hon kanske kan ge mig några övningar som jag kan stå och göra ensam i ett hörn om inte annat?

Så här kommer min dag se ut:

8:00 Cykel "Upp och ner" med Andrea Hultgren

9:15 Fighting spirit med Helena Falk

11:00 Föreläsning: #bästakäket med Therése Mattsson Nilsson

13:15 Föreläsning: "Hur kan du skapa en stor och uppskattad blogg?" av Lovisa Sandström

14:30 Föreläsning: "Viktigt - personliga ord om hälsa och hälsoförebilder" – Terese Alvén och Sofia Bursjöö

16:00 Cykel, "Mission Possible II" med Sara Rönne

17:00 Dusch och fix

18:00 Bloggfest! Mingel, middag, underhållning och prisutdelning.

Gud, jag blir typ avundsjuk på mig själv! Ska vi gissa att jag kommer sova gott den natten eller? Och när jag börjar tvivla på att man överhuvudtaget KAN träna i vecka 20 ska jag kolla på den här videon. Alltså, jag fattar att vi spelar i lite olika ligor, men ändå. Ostbågsmaraton i soffan behöver inte vara den enda idrottsgrenen man kan ägna sig åt under en graviditet. Kommer jag träffa någon av er på BBC?


5 kommentarer:

  1. Mig kommer du att träffa :) Det kommer bli hur kul som helst! Fjärde gången gilt för mig och jag har varit med tränad, en smula otränad, väldigt otränad men glad och i år siktar jag på tränad och glad!
    Hoppas att det blir lika kul som vanlig, kanske än roligare i år?

    SvaraRadera
  2. Mig träffar du garanterat också! Maila förresten om du vill gå på Anna Dubergs step istället för fighting spirit, där finns det platser kvar!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Fifan vad roligt det lät! Nu har jag iof ingen blogg ens, men ändå, hade gärna vart med om man hade kunnat. Började kolla på videon också men blev förbannad och blev tvungen att stänga av snabbt igen (grav vecka 25 och har rätt hardcore foglossning, kommer med nöd och näppe upp ur soffan utan hjälp)...! Åh, som jag längtar efter att få röra på sej som folk igen! Ha så himla roligt!

    SvaraRadera
  4. Jag är SJUKT avis. Men hoppas det blir grymt!

    SvaraRadera
  5. Ja mig, och jag kommer också komma med mage :)

    SvaraRadera