måndag 18 februari 2013

California dreamin' i skånskt snöslask


Fördelen med att ha en bästis som bor i San Diego är att jag de tre senaste åren tagit mig en liten d-vitaminpåfyllande semester till Kalifornien ungefär vid den här tiden. Sen fick jag ett nytt jobb - som jag förvisso älskar - men nackdelen med nya jobbet (där jag inte jobbar skift) är att det inte är hållbart att plötsligt vara borta ett par veckor bara sådär. Får alltså bryta min fina nya tradition efter bara tre vintrar.
SNYFT säger jag på den. DUBBELSNYFT.

2 kommentarer:

  1. Inte bryta direkt, bara ta en paus ett år. Nästa feb kan mammalediga du och bebis komma och hälsa på igen lagom tills jag kommer hem från Honduras! Ja! :)

    Det blir ingen skånetripp....... :( Jag fick aldrig någon anledning att åka till skolan och nu saknar jag min fina man, palmerna och Stilla havet alldeles för mycket för att göra en avstickare innan jag åker hem. Jag åker västerut i morgonbitti. Nästa gång... Jag loooooooovar!! Då har dessutom SAS börjat flyga direkt mellan San Fran-Köpenhamn så jag kan flyga apbilligt raka vägen ner till din bakgård (typ).

    Massa kramar! <3

    SvaraRadera
  2. Ta en paus: snyft.
    Inte ens få besök av dig: dubbelsnyft.

    SvaraRadera