fredag 8 februari 2013

Fyra gånger #nätkärlek

Om jag hade varit en skrytig människa så hade jag gapat ohämmat om all nätkärlek jag fått de senaste dagarna, men jag är ju som ni alla vet en vän liten viol som inte vill framhäva mig själva (HAHA) så jag lämnar det utanför och kärlekslänkbombar lite annat folk istället.

Det roligaste jag läst på internetz på... länge. Alltså extremt länge. Detta fick mig till exempel att vrida mig i lika delar skratt/skräck-plågor: "Om du inte vill skrämma upp mig så finns det ett jätteenkelt sätt, nämligen: Skräm inte upp mig! Tanken på att jag ska skita ut en vrålande snöskoter är läskig nog utan att jag ska tvingas lyssna på hur din kompis sprack mellan Ystad och Haparanda".

Katja Wulff har kanske internetz knäppaste blogg. Knäpp på ett bra sätt alltså. Hon lagar mat/bakar/fixar julgodis på sin kaffebryggare. Hennes kille Dan Sörensen tar extremfina bilder och deras katter när min ouppnåeliga dröm om att bli kattmamma. Nu fick Iggy dock stryka med för konstens skull och bli soppa i det här inlägget, men sånt är livet när man har en kock-matte. 

Två gånger har Jag och Nova försökt få till en dejt, lika många gånger har det styrts av. De 60 milen emellan oss har ju en del med saken att göra förstås och faktum är att jag är sur på riktigt för att hon bor så långt bort, för jag tror att vi hade blivit någon form av bff's om vi väl träffades. Plus: hon tar sinnessjukt fina bilder. Detta tredje av fyra bildinlägg från förra året gjorde att jag fick ont i magen av sommarlängt. 

Lady Dahmer – // Se strukturer // flickor är alltid undantaget i böcker och film riktade till barn
Natashja är grym, framförallt för att hon ORKAR engagera sig i allt det är som vi andra dödliga till slut bara stänger av. När man själv ligger och gråter över folks idioti i världen så stor hon längst fram på internetbarrikaderna och kommenterar, diskuterar, engagerar och inspirerar. Överallt och hela tiden. Hårdhudad som en elefant också, det såg ni säkert i Uppdrag granskning när hon borstade av sig våldtäktshot och mordhot som ingenting och ba "det är sorgligt att säga det, men jag är van". I just det här blogginlägget visar hon på den sneda könsfördelningen i filmer och böcker för barn och jag känner att det är så sjukt mycket i den världen som jag reflekterar över för sällan, saker som jag vill bli bättre på att se nu när vi ska bli föräldrar.

För mer fantastiska människor, kolla etiketten Mer länkkärlek till världen helt enkelt 

2 kommentarer:

  1. Men assåååååååh vilken ära att hamna i detta sällskap! Skickar en fet burk crunchy genom cyberspace och nästa gång SKA det fan bli HÄNG!!!

    SvaraRadera
  2. OCH NU KOMMER DET HÄNDA!!! DEN 15 MARS, DEGDAGEN!

    SvaraRadera