onsdag 13 februari 2013

Hej och välkommen åter. *snark*

Har nu ägnat de senaste tre månaderna åt att gäspa mina käkar ur led, och börjar ärligt talat bli lite less på det. I går hade jag en uppåtdag där jag inte behövde sova middag plus att jag lyckades köra 20 minuters tabatastyrketräning på kvällen innan läggdags.
I'M BACK! tänkte jag glatt när jag somnade, men tji fick jag - hela onsdagen har gått i sengångarens tecken och jag är så trött så trött.

Jag tror att det är för att jag sover så dåligt också. Dels trycker Kenneth sin lilla kropp mot blåsan (syntes VÄLDIGT tydligt på ultraljudet) så jag måste kissa typ två-tre gånger per natt (och sen kan jag inte somna om direkt), men jag drömmer också sjukt mycket skit. Läskiga mardrömmar som uteslutande handlar om att Tobbe dör så jag blir ensam, Tobbe är otrogen så jag blir ensam, Tobbe är ett jävla svin överlag så jag gör slut och jag blir ensam, jag är otrogen så Tobbe gör slut och jag blir ensam. Och det är så VERKLIGT! Vaknar svettig och andfådd och måste verkligen vakna för att fatta att allt är okej, att han ligger bredvid och sover tungt och inte alls är ute på spritgalej med tre polska glädjeflickor på färjan till Travemünde.

Puh. Konstigt om man är trött på dagarna eller?

3 kommentarer:

  1. Det där med drömmar kommer jag ihåg när jag väntade min första. En återkommande dröm var att jag födde och när jag fick se bebisen så var det aldrig ett människobarn! Alltid en apa, fågel eller nåt liknande och jag undrade varje gång: hur fasiken ska jag göra nu? Hur ammar jag en fågel?!? Och sen vaknade jag alldeles kallsvettig.

    SvaraRadera
  2. Men lilla gumman. Kram

    SvaraRadera
  3. Ja dessa drömmar.. jag drömde ofta att jag födde , under våldsamma plågor, en fullvuxen man!! Åh, den skräcken du!
    Nu var ju jag redan ensam så att bli lämnad var inte så ångestladdat, däremot att jag skulle/kommer att dö ifrån mitt barn så han blir ensam kvar.. Min livs stora feta ångestmoln.
    Alltid finns det något att nojja över, men hoppas att du kan fokusera på det underbart magiska i att vara gravid. Att din kropp håller på 24/7 att tillverka en liten unge.. hur coolt är det?

    SvaraRadera