måndag 25 februari 2013

Måste. Lämna. Landet. Snarast.

Buuhuu, jag vill ÅKA någonstans. Och så sitter jag och surfar runt lite och kollar hur det ser ut över påsk men allt är så himla dyrt. Eller, Tobbe tycker att det för dyrt och att vi borde "spara pengar tills bäbisen kommer".

Oh
my
god
vad
tråkigt.

Alltså, fattar ni hur mycket jag vill sitta på en stranspromenad i Barcelona och sippa på en liten fruktdrink och titta på när solen glittrar i havet? Fattar ni det? Fattar ni att två och åtta per person för att flyga dit inte är jättejättedyrt, det kostar faktiskt nästan tolvtusen till New York. Så då har man ju typ sparat nästan tio lax på att åka till Barca istället. PER PERSON! Och är det något som är bra att göra när man ska ha barn så är det ju att spara tjugotusen, eller hur!?!

Kan ingen försöka förklara det här för Tobbe?

7 kommentarer:

  1. Klart ni ska åka! Hälsa från mig!

    SvaraRadera
  2. Vi åkte på liten semester innan bebis kom. Sjukt värt spenderade pengar. Det är ju inte riktigt lika lätt att dra iväg sen när bebisen kommit, eller göra precis vad en själv vill på en ev. semester. Så det var guld att göra nåt bara för oss två. Och så jädra mycket behöver bebis inte kosta er heller.

    SvaraRadera
  3. Passa på, säger jag bara!!! Lägg fram förslaget som en "babymoon". Kan funka ;) Annars är det fina fisken att åka med bäbis. Vi drog till Turkiet, all-inclusive och hela faderajan, när Jack var 6 månader. Åh vad härligt det var, han varken gick eller kröp än, perfa! =D

    SvaraRadera
  4. Jag säger som ovanstående, om ni har lite pengar över så åk! Det är nog ack så välbehövligt för kropp och själ att få komma bort lite innan bebis kommer också. Man behöver inte köpa allt nytt och inte sådana mängder som man kanske tror. Man får ju mycket i present också! När jag, förhoppningsvis, förökar mig så skulle jag helt klart rösta för en weekend borta för kärlekens och lugn&roets skull i månad sju eller nåt sånt... Perfekt innan man känner sig som ett hus?

    SvaraRadera
  5. Ingen som håller med mig? :) Jag vill bara väl och så får man detta

    SvaraRadera
  6. Men ähum det var ju inte precis jättelänge sedan ni var ute och åkte, eller? Jag skulle sparat utan tvekan sparat pengarna :-P

    SvaraRadera
  7. Hm, kolla hur länge till du kan flyga som preggo. Annars tycker jag 2800 per person låtet rätt dyrt till barca. Det går nog att hitta billigare. Åk innan ungen kommer, tänkatt det är sista gången på läääääänge ni kommer att kunna vara ensamma!

    SvaraRadera