tisdag 19 februari 2013

Nääääär i helvete vänder det?

Men alltså JAG ÄR SÅ TRÖTT! Förlamningen. Passiviteten. När är det slut på den här första tröttheten som både folk och appar hävdar ska ge med sig vid vecka 12-13-14?
Nu är det vecka 16 och jag ligger i sängen helt apatisk och kollar på dag-tv och stirrar upp i taket. Fixa mat? Aldrig i livet. Tvätta och sortera ut för trånga kläder ur garderoben? No way. Gå och träna? HAHAHA.

Baby Kenneth, jag älskar dig, men det vore trevligt om jag fick bli mig själv snart igen innan jag blir galen. Okej? Tack.

5 kommentarer:

  1. Säker att du inte har D-vitaminbrist eller likn? Jag var sådär i höstas, minus gravid då.

    SvaraRadera
  2. Nej alla värden är bra enligt min barnmorska och jag tar apotekets Aco Gravid som man ska få alla vitaminer ifrån, så det ska vara bra. Är väl bara att träna på att vila antar jag...

    SvaraRadera
  3. Jag tror jag lyckades hålla mig vaken lite mer än arbetstid någon gång i femte månaden och så höll det i sig i två månader så det gick att träna igen. Ja sen var tröttman åter. Skulle koka ris och var tvungen att fråga hur jag skulle göra pga glömt pga inte gjort en måltid sen i juni eller nått. Men vad fan jag gör ju barn! En ny människa liksom! Sjukt många processer igång bara det att de inte är kopplade till medvetandet i särskilt hög grad och TUR är väl det för då hade man väl varit helt slut som artist!

    SvaraRadera
  4. Mådde precis likadant som du. Jag har typ inga minnen av den sommaren. Förutom att jag sov. Sen en dag var jag helt plötsligt pigg igen. Och var vaken till ELVA på kvällen. Fatta lyckan jag kände då. Det vänder snart! Och jag som har en unge utanför magen, mitt tips är SOV!!! För du kommer aldrig mer att få sova igen ;)

    SvaraRadera
  5. Det vänder! Any day now! För varje dag du håller ut är du en dag närmare målet, hejja hejja!

    /Cim

    SvaraRadera