söndag 10 mars 2013

Alltså, till och med hunden vägrar gå ut

Okej people, det är freakin' ishavsstorm ute. Vaknade flera gånger i natt av att det liksom knakade i hela huset, jag bara väntade på att det skulle rasa en tall genom taket och döda både mig, hunden och Baby Kenneth. Men vi lever fortafarande och får väl planera inomhusaktiviteter i dag för att inte blåsa bort. Typ rensa ur allt som är för litet i garderoben eller nåt, går in i vecka 19 i dag och nu börjar det bli tight att klä på sig om morgnarna. Har gått upp tio (!) härliga kilon redan, så vissa plagg stramar med än andra om jag säger så.

*skrattar hysteriskt/fäller en tår/skrattar igen*

När tråksorteringen är avklarad ska jag belöna mig själv med att göra upp storslagna planer inför Barcelonaresan, inte ens tre veckor kvar nu. Ska bo på detta fina stället, det blir nog hur bra som helst. Liiite långt från centrum kanske men har fått 4.2 av 5 i betyg och exakt HUR jobbigt är det att promenera 30 minuter längs med en strandpromenad för att komma in till city? Cirka inte ett dugg jobbigt alls och med tanke på dagens Skåneväder känns det mer som himmelriket.

Sol, strandpromenad och 15-20 grader varmt, längtar ihjäl mig!

1 kommentar:

  1. Åh, buhu stackars er. Ni som hade 11 plusgrader och allt tidigare i vecka.

    Mvh, bitter stockholms-bo som haft isande kallt hela veckan.

    SvaraRadera