tisdag 19 mars 2013

Blogger Boot Camp i bilder #fbbc13



Okej. Nu har jag vilat en dag och känner att jag kan skriva om den fantastiska Stockholmshelgen. Lördagen började med ett spinningpass klockan noll åtta noll noll och även om jag 1) inte är någon spinningtjej och 2) hade bokat passet lite mot min vilja eftersom det inte fanns så mycket att välja på, så tänkte jag att det var det en bra preggo-start. Att sitta och trampa på en cykel går ju verkligen att anpassa efter sina egna förutsättningar. Så det gjorde jag. Och aj vad konstigt det var. Låren slog hela tiden i magen litegrann, så även om jag höjde styret så såg jag bara framför mig hur Kenneth bouncade omkring där inne. 

Och det här med att köra ett riktigt konditionspass när man som mest powerwalkat lite de senaste månaderna – hur svårt som helst. Förr i tiden visste man ju hur mycket man kunde ta i och att man inte skulle svimma fast det kändes som du. Nu ba, inte lika säker. Men jag kämpade på i den timmen passet var och tror att jag anpassade mig ganska bra efter de här nya förutsättningarna. 




Sen var det dags för fighting spirit, ett pass jag tänkt hoppa över eftersom det kändes dumt att köra ett slagsmålspass med magen i vädret, speciellt eftersom passet var upplagt för par, och det kändes taskigt att någon stackars brud skulle få köra på halvfart på grund av att jag blivit på smällen sedan jag anmälde mig. Men så sprang jag på en annan tjej som var gravid i vecka 25 som också tänkte strunta i det, och så körde vi ihop istället. Det var skitjobbigt men skitkul. Slagserierna körde vi som vanligt, men när det skulle sparkas så gjorde vi lite burpees och plankan i ett hörn istället. Man kan om man vill.




Oral B-brudarna och deras helt jävla magiska juicer som de delade ut ohämmat av hela dagen. De måste haft en tankbil ståendes någonstans, jag drack säkert sju glas själv. De bidrog även med tandkräm i goddiebagen, en tandkräm som man tydligen ska kunna använda och sedan dricka juice efteråt. Har inte provat den än, men håller den vad den lovar så har jag inte mycket mer att önska här i livet.




Sedan var det föreläsningar för min del. Här har jag fastnat på bild när jag ställer en mycket intelligent fråga till Lofsan som föreläste om att bygga upp en läsvärd blogg. Hon pratade så klart mycket om reklam och samarbeten eftersom hennes blogg är en del av hennes företag, och jag är väldigt tudelad. På ett sätt vill jag hålla bloggen reklamfri och tackar konstant nej till de förfrågningar jag får, men å andra sidan – hur gött vore det inte att faktiskt få ut något av tiden man tillbringar här? Får fundera på detta, det går ju faktiskt att själv höra av sig till företag som man vill samarbeta med, istället för att vänta på att det ska dyka upp något roligare än man ombeds länka till en onlinepokersajt och få 600 spänn. 




Mingel mingel mingel. Everyday I'm mingeling. Så sjukt mycket roligt folk som kommit till SATS Hötorget denna soliga marslördag alltså! Jag tror vi var 130 stycken anmälda totalt.




Dagen avslutades med att lyckades byta bort mitt avslutande spinningpass mot ett Global Yoga Power-pass. "Yoga blir bra, lite slapp och långsam stretch är nog bra för mina muskler" tänkte naiva jag. 60 minuter senare hade jag ont överallt och en jävulusisk halsbränna eftersom positionen hunden inte riktigt passade ihop med citron/ingefära-shoten som Oral B-tjejerna lurade i mig innan jag gick in.


Efter sista träningspasset var det dags för dusch och fix, och sen var det middag i Finlandshuset med buffé, en himmelsk pannacotta/kanelbullekräm-dessert (jag tog två!) underhållning och prisutdelning. Gissa vem som utsågs till "Årets nykomling"? Johorå, yours truly! Fick en extra goodiebag fylld med träningsböcker som sög ur den sista energin ur mina armmuskler på vägen hem till Kakans lägenhet. 




Och så goodibagen då: Fylld av helt fantastiska grejer! Bröd och konfektyr från Fazer. Tights, shorts och t-shirt från Reebok. Linne från Röhnisch. Rabatt hos Löplabbet. Linne från Casall. Handduk från SATS. Vatten från Bonaqua, putsduk frånMicrosoft, tandkräm från Oral B. Tidningar från Fitness Lifestyle och STARK magasin. Hänglås från Abus/Habogruppen, rabattkupong på träningsresa med Inshapetravel , proteindryck från Valio. Gainomax bar och återhämtningsdryck, postureband från Runday/swedish posture, nötmix från OLW, rabatt hos womenssportswear.

Note to self inför framtiden: har man inte tränat på tre månader kanske man inte ska kickstarta sin nyfunna pigghet med att köra tre pass samma dag. Men shit vad kul det var. Tusen miljoners tack till alla er på Träningsevent.se för ett sjukt bra uppstyrt event! Nästa år ska jag vara ogravid, i bättre form och i tid för att anmäla mig till de pass jag verkligen vill gå. Längtar redan!

2 kommentarer:

  1. Men hallå! Här vinner hon årets nykomling och SÄGER inget när man ses?! Grattis! Vad kul! Tycker att du ska köra lite reklam på bloggen om du hittar nåt du gillar! Varför ska du jobba gratis om du kan få pröjs, liksom?

    SvaraRadera
  2. Men hallå! Här vinner hon årets nykomling och SÄGER inget när man ses?! Grattis! Vad kul! Tycker att du ska köra lite reklam på bloggen om du hittar nåt du gillar! Varför ska du jobba gratis om du kan få pröjs, liksom?

    SvaraRadera