onsdag 27 mars 2013

Följande hände nyss här hemma

Jag skulle laga mat. Och eftersom vi ska vara borta till på onsdag (tjuvar göra sig ICKE besvär, vi har husvakt!) så är det helt tomt i kylen. Så, jag inventerade frysen och hittade rösti och bacon. Så långt allt väl. Men så kändes det både vitaminfattigt och torrt, så jag tänkte att jag kunde ju riva en morot och göra carrotslaw (jaja, ni fattar), men herregud, orka röra ner en tesked mayo när man bara kan klicka den vid sidan av. Och så var lingonsylten slut men jag tänkte att jordgubb säkert skulle funka ändå.

Obs: jag var jättehungrig!

Sedan såg jag mig plötsligt från ovan där jag satt med en tallrik rösti, bacon, riven morot, majonnäs och jordgubssylt framför mig. Och jag tänkte det enda tänkbara.

Herregud. Graviditeten har förvandlat mig till Elvis Presley.

2 kommentarer: