fredag 22 mars 2013

Fredagsmys deluxe - eliminera utväxt

Jag har ju haft lite otur med mina frisörer de senaste åren. Först flyttade Anna till Nya Zeeland, sen slutade den där jättebra killen på frisörskolan och öppnade eget i Småland, sen började hon på Larsson & Lange vid Stortorget att plugga kriminologi och den första som jag var hos här i K-stad var typ bara okej.

MEN NU HAR JAG HITTAT EN NY!

Det var lite knäckande först att sätta sig där som en gravid liten säl med världens utväxt och typ gult halmhår OCH VARFÖR ÄR MAN SÅ FUL I FRISÖRKAPPAN när frisörerna alltid är så tjusiga med sina perfekta hår, zebrarandiga stuprörsjeans och typ... käkben?

Men hon var sjukt trevlig på ett ej påklistrat sätt, och hon förstod verkligen hur jag ville ha det, OCH GJORDE SOM VI SAGT. Nu håller vi tummarna för att hon inte har några planer på att varken förverkliga sig själv eller flytta till Långtbortistan, så jag får behålla henne.

3 kommentarer:

  1. Det finns två ställen där man (jag) aldrig har känt mig snygg - det är framför spegeln i provrum när jag försöker prova BH'ar (good lord, det tar en vecka plus tre byttor med vadsomhelstsomsmakargott innan man känner sig som sig själv igen, och det är hos frisören. Man ser ut som faan hos frisören, och den känslan försvinner magiskt när man blir av med rocken. Som tur är.

    SvaraRadera
  2. Snyggt! Jag önskar ja kunde få mitt hår i samma färg, men tyvärr har jag för mkt rött pigment... :-(

    SvaraRadera
  3. Ellet: I HEAR YA SISTAH! Fy fan vad hemskt det är!

    Ullis: Säker på det? Du kanske bara inte har träffat på rätt procent av blonderingsblandning och silvertoning än?

    SvaraRadera