tisdag 26 mars 2013

Man märker att man är bitter...


...på den försenade våren när ens första tanke när man ser de här blommorna inte är:

Åh, vad FIIIINA, äntligen!

utan mer så här:

Jaha, här står ni tre idioter helt ensamma och fryser röven av er?

Till mitt försvar kan jag säga att det var nio minusgrader när jag körde till jobbet i morse. NIO! Nolla nia! Jag fick alltså skrapa rutorna på bilen två dagar före påsk. De där isbjörnarna som svettas ihjäl på Antarktis skulle trivas ypperligt här i Åhus kan jag meddela.

2 kommentarer:

  1. Etta nia blir i alla fall 19 för mig, vi får hoppas att det inte var 10 fler minusgrader än vad det var;)

    SvaraRadera
  2. Haha, nä det var bara nio, men det räckte för att hjärnan skulle frysa sänder i alla fall! Nagelbloggen finns förresten här: http://nejls.blogspot.se/ men den är inte uppdaterad på... ett år?

    SvaraRadera