söndag 17 mars 2013

Mitt lilla fejs och jag. Och bloggen.

Var på jätteintressant föreläsning på Blogger Boot Camp igår, Lofsan kom med tips och råd om hur man ska tänka för att få många läsare att besöka - och återkomma - till bloggen. Nu är ju inte mitt mål med detta skämt till låtsasdagbok att nischa mig, bygga upp en klar målgrupp och kunna försörja mig på den, men det är ju ändå intressant att se vad som funkar, hon har ju ändå 25000 unika besökare i veckan.

En sak hon sa var att man ska ha många - och framför allt bra - bilder. Det tycker jag nog att jag har. MEN, tydligen skulle man ha bilder på sig själv. Okej?! Alltså, jag kan inte för mitt liv förstå hur det skulle kunna bra intressant att kolla på bilder av mig (mina helt BRILJANTA texter vill ni så klart läsa, det tvivlar jag inte en sekund på), men okejrå Lofsan, jag ska börja lägga upp bilder på mig själv och se vad som händer med besöksstatistiken.

En gång läste jag på Popmorsa-Emelies Insta att hon hört att max var tionde bild där fick vara en selfie och jag ba, "VAR TIONDE?!? Jag har kanske var hundrade?"

Vad tänker ni om det här? För när jag tänker efter så gillar ju jag att se bilder på dom jag läser om, få inspiration till glada outfits, coolt hår och fina tatueringar till exempel. När jag scrollade på bloggen nu så ser det ju bara ut som om jag bloggar om hunden och typ... natur? Skog? Vill ICKE vara "tjejen i Skåne som har en skogsblogg".

13 kommentarer:

  1. Jag har oxå tänkt på det, att man ska ha mycket bilder på sig själv, men jag känner mig så dum om jag lägger ut massa bilder på mig? När jag gör vad? Men samtidigt tycker jag det är jättekul när andra lägger ut egobilder så det finns väl en sanning i det.

    SvaraRadera
  2. Jag slutade läsa Lofsans blogg just på grund av alla tråkiga bilder på henne. För mig är bra, intressanta, roliga, smarta texter så himla mycket viktigare.

    SvaraRadera
  3. Bah. MYCKET VIKTIGARE vad som står än en himla random hej-här-är-jag-idag-bild, när det ska vara så bara för att! Javisst, det är jättekul att få en bild av den man läser, självklart, (jag tittar gärna på ditt fejs alltså, dont get me wrong)! Den finaste bilden på dej tycker jag f.ö är den du har i headern på din och Tobbes händer. Den bilden tycker jag säger jättemkt om vad för blogg jag läser.

    SvaraRadera
  4. Hahahaha "tjejen i Skåne med skogsblogg"! Det är ord som dessa som får mig att fortsätta läsa din blogg varje dag :-)
    Nä men ärligt talat, det finns ett par st bloggar som jag gäller som lägger ut bilder på sig själva i ca vart tredje inlägg (när jag tänker efter) och det är helt ok, så länge bilderna ser annorlunda ut. Högst ointressant att se bild på bild på samma nuna tagen med webbcamen där man har samma min som alltid. Jag stör mig på enformighet, annars tycker jag att bilderna bara är en fin bonus för färgens skull i inläggen för att bryta av texten. Tycker du har en rätt lagom mängd bilder, och på intressanta saker. Visst, det skulle inte göra något med någon extra bild på dig, men för mig så står det inte och faller på det. Det är min analys av det hela :-)

    SvaraRadera
  5. Hahahaha "tjejen i Skåne med skogsblogg"! Det är ord som dessa som får mig att fortsätta läsa din blogg varje dag :-)
    Nä men ärligt talat, det finns ett par st bloggar som jag gäller som lägger ut bilder på sig själva i ca vart tredje inlägg (när jag tänker efter) och det är helt ok, så länge bilderna ser annorlunda ut. Högst ointressant att se bild på bild på samma nuna tagen med webbcamen där man har samma min som alltid. Jag stör mig på enformighet, annars tycker jag att bilderna bara är en fin bonus för färgens skull i inläggen för att bryta av texten. Tycker du har en rätt lagom mängd bilder, och på intressanta saker. Visst, det skulle inte göra något med någon extra bild på dig, men för mig så står det inte och faller på det. Det är min analys av det hela :-)

    SvaraRadera
  6. En massa egobilder är för det mesta tråkigt, några enstaka är förstås okej om man verkligen VISAR nått på bilderna och inte bara samma, samma, samma, dvs nya tatueringar, växande preggomage osv = intressant, bild på bloggare som stirrar in i kameran med fotomin varje dag = enformigt. Jag ville ha innehåll, inte yta! Och gärna massor av text, klok och genomtänkt text uppblandat med kort och spontan och gärna med en touch av humor. Det är texten och bloggaren som gör bloggen, egobilder, modebilder och allmänna skrytbilder är inte min grej. Många av mina favoritbloggare har aldrig visat en enda bild på sig själv.

    SvaraRadera
  7. Jag har svårt att förklara varför, men jag tycker om när bloggare postar bilder på sig själva, jag antar att det ger lite liv och personlighet åt bloggen. Men jag vill liksom inte se samma typ av bild varje dag, utan det får gärna vara lite variation; olika fokus på bilderna, olika sammanhang osv.

    SvaraRadera
  8. Jag har ju ingen blogg men jag läser en del bloggar både nischade och helt random och jag måste säga att jag INTE ALLS gillar när folk har en massa massa bilder på sig själva! Gud så trist... Näe jag gillar precis som du att inspireras av kul grejer man gjort/upplevt, snygga frillor, fina tatueringar, söta djur eller något helt annat tokigt... Bloggar med bara en massa plutmunnade halvkisande egobilder orkar jag inte följa så snälla snälla Mirijam bli inte sådan för jag älskar din blogg precis som den är!

    SvaraRadera
  9. gillar bilder på dina outfits och eftersom jag inte har insta så är det kul & inspirerande med lite färgförfan även här på bloggen!
    annars är det ju din blogg, gör vad du vill. jag kommer fortsätta läsa ,)

    SvaraRadera
  10. Jag brukar använda uttrycket "egobildsbloggar" om bloggarna där folk liksom i förbivägen slänger in en bild på sig själv, som ser likadant som alltid förr, och skriver en kortis om kaffet och tycker det räcker så. Sånt gör att jag snabbt och hastigt klickar på krysset. Ansiktsbilder? Hela tiden? Jag ser ju identisk ut jämfört med förra månaden? Tre månader sen? Jag har alltid samma mjukisar på mig, samma jeans, samma skor, samma hår, och jag sminkar mig inte mer än två ggr i månaden? Behållningen i att visa min nuna på bloggen försvinner liksom. Jag tycker att bilder är viktiga men i sitt sammanhang.

    SvaraRadera
  11. Prinsessan Idahomåndag, mars 18, 2013

    Jag önskar fler magbilder och mer Kenneth! Annars är jag mer än nöjd ;) Kram på dig Gamfarm

    SvaraRadera
  12. Jag tänker som så att det också har lite att göra med vad man vill ha för läsare, missförstå mig rätt, men vill man ha läsare som läser för texterna eller som gillar att titta på vad man har på sig? Det är ju en smaksak.
    En skön blandning är nog bäst. Jag postar dock rätt lite bilder på mig själv, är inte jätte bekväm med att vara på bild.
    Jag är nog den andra "tjejen i skåne med skog och hund blogg".

    SvaraRadera
  13. Browse the component list very carefully, examine whether or not [url=http://ywashst.com]buy lifecell cream[/url] these products fail, and are just strategies to making money. life cell Alcohol consumption and http://lfcream.com skin color cells and improved upon skin color mobile expansion.

    SvaraRadera