måndag 11 mars 2013

Obs viktigt meddelande obs

Okej, STOPPA PRESSARNA, jag känner bäbisen nu! Men inte som alla säger att det brukar kännas i form av fisksnärtar eller små bubblor som spricker, utan som... knarrande. Mer som att hen vänder sig och släpar rumpan längs livmodersväggen, mer än att kicka loss. Om ni fattar? En slags friktionskänsla.

Och det gick så himla snabbt, från att jag fattade att det inte var tarmrörelser till att jag nu känner det ganska ofta. Men bara om jag är stilla, rör jag mig försvinner det i all övrig movement i kroppen.

Dessutom – STOPPA PRESSARNA IGEN – Tobbe kan också känna! Både i går kväll och i kväll när jag lagt mig kom knarret, och när Tobbe la handen på magen och tryckte lite lätt så kände vi det samtidigt.

SÅ. SJUKT. COOLT.

Kenneth ba *doin' the choka choka*
Vi ba *gör samma min som Alfie i inlägget här nedanför*

6 kommentarer:

  1. Vill också! Alltså inte känna på din mage eller så...tänkte mer att jag skulle vilja ha en liten en! Min karl vill ha bebis typ bums. Jag vill gifta mig först. Förlova sig i år, gifta sig nästa år, bli gravid. Så tänker jag mig det. Varför har jag hakat upp mig på det där med att gifta sig först? Säg något smart och hjälp mig Mirijam! Eller heter det "Ba gjört!" ;)

    SvaraRadera
  2. Tror det där med hur det känns i magen är väldigt individuellt. Min lillsyrra hade en trumslagare där.

    SvaraRadera
  3. Hej Fröken Fynd, 1700-talet ringde och ville ha sin syn på oäktingar tillbaks. Om du och din kille vill bilda familj så känns det som att giftermål är en ganska kass anledning att vänta. Och "Förlova sig i år, gifta mig nästa år, bli gravid". Tänk om det tar tre år innan du blir gravid, det är inget som säger att det kommer gå direkt bara för att man bestämt sig. Obs: ej meningen att skrämma upp någon, men ändå sant. Jag tror nog att "Ba gört" är melodin, ni kan väl förlova er i år och gifta er nästa år även med en bäbis?

    Nina: Ja, är det något man verkligen lärt sig de senaste 19 veckorna så är det att alla är olika. :)

    SvaraRadera
  4. Haha! Precis det jag behövde höra! Jag vet ju själv inte varför jag har hakat upp mig. Känner ju för biiip inte ens någon som har gjort som jag "vill" göra. Kardemumman kanske bara är att jag är för bra på att komma på anledningar till varför man ska göra det ena innan det andra. Jag har ju inte ens funderat över hur jag vill att mitt bröllop ska se ut. Däremot har jag velat ha barn och sett mig som mamma sedan jag var bebis själv typ. Hujeda mig.

    SvaraRadera
  5. ÅÅÅÅH VAD COOLT! Alltså det där, det måste vara helt obeskrivligt awesome. Wow!

    SvaraRadera
  6. Ååå, det där är så häftigt Jag tyckte att "Fisen" låg där inne och "prasslade" med något, så kändes det. Tills hon blev lite större och började med rejäla revbenssparkar vill säga...

    SvaraRadera